Empik obejmuje 51 proc. udziałów w Virtualo

Grupa Empik (należąca do NFI Empik Media & Fashion) oraz Virtualo Sp. z o.o. 1 kwietnia br. podpisały umowę joint venture, w wyniku której Empik objął 51 proc. udziałów w wyżej wymienionej spółce. Działalność spółki Virtualo obejmuje przygotowanie i dystrybucję treści cyfrowych do polskich i zagranicznych księgarni internetowych.

Aktualnie oferta Virtualo obejmuje 1250 e-booków, zarówno tytułów specjalistycznych, akademickich, jak i beletrystyki (w formacie „otwartym” do odtworzenia na wszystkich dostępnych czytnikach).
Partnerzy zapowiadają szybki przyrost oferty m.in. poprzez wymianę treści książek oraz wydawnictw czy publikacji (content) z jednym z niemieckich operatorów (rozmowy są finalizowane). Na dzień dzisiejszy spółka współpracuje z 30 wydawcami między innymi z C.H. Beck, Langenscheidt, LektorKlett, W.A.B., Wydawnictwa UW czy Nasza Księgarnia.

Ważną gałęzią działalności Virtualo jest wypożyczalnia e-booków, gdzie Virtualo udostępnia za opłatą dany tytuł klientom w postaci pliku elektronicznego zabezpieczonego przed dalszą dystrybucją na określony czas (7 lub 30 dni). Wypożyczalnia generuje aktualnie 20 proc. przychodów. Empik będzie odpowiedzialny za dystrybucję e-booków za pośrednictwem sklepu internetowego empik.com. Wspólny projekt Empiku i Virtualo stanowi swego rodzaju przełom na rynku e-booków w Polsce. Technologia, know-how i doświadczenie Virtualo w połączeniu z silną markę Empiku przyczynią się do szybkiego rozwoju tego jeszcze stosunkowo młodego rynku. Jak prognozują Virtualo i Empik: w ciągu maksymalnie dwóch lat ceny czytników treści cyfrowych znacznie zmaleją, co – obok dynamicznego wzrostu oferty dostępnych tytułów – przyczyni się do popularyzacji i umasowienia e-booków. Empik włączy e-booki do oferty swojego sklepu internetowego empik.com już w najbliższe wakacje.

Grupa Empik Media & Fashion (Grupa EM&F), notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, jest wiodącym dystrybutorem produktów z kategorii: media i rozrywka, odzież, obuwie, kosmetyki, zabawki i akcesoria dla dzieci oraz kursy językowe. Grupę tworzy obecnie 19 spółek operacyjnych o profilu handlowym oraz Empik Media & Fashion S.A. jako spółka holdingowa. Model biznesowy Grupy EM&F opiera się na działalności czterech segmentów: Grupa Empik, Grupa Smyk, Szkoły Językowe oraz segment Moda i Uroda (marki modowe i kosmetyczne). Grupa EM&F jest dystrybutorem takich marek jak m.in. Peacocks, New Look, River Island, Aldo (moda), Chanel, Dior (kosmetyki), Converse, East Pack (sport). Na koniec 2009 r. Grupa EM&F 2009 r. była operatorem 662 sklepów i punktów usługowych o łącznej powierzchni 276 988 mkw.

Reklama

Galeria Jurajska