Dachser: nowe usługi logistyczne dla sklepów DIY

Jak informuje spółka, pod pojęciem „Supply Pipeline” Dachser DIY-Logistics kryją się usługi logistyczne świadczone na całym świecie dla branży marketów budowlanych oraz majsterkowiczów. W całym łańcuchu dostaw – począwszy od nadawcy aż do punktu sprzedaży – Dachser oferuje rozwiązania logistyczne wsparte IT, a łącząc zaopatrzenie, dystrybucję, magazynowanie, merchandising i usługi dodane, uwzględnia potrzeby klienta. „Dzięki ścisłemu powiązaniu wszystkich działów logistyki dostawca i handlowiec mogą przy naszej pomocy indywidualnie sterować przepływem towarów, zachowując wysoką jakość usług” powiedział Ralf Meistes, manager Dachser DIY-Logistics.

Jak działa firma? Otóż specjaliści Dachser DIY są na miejscu i znają specyfikę lokalnego handlu. Zgodnie z określonym rytmem zaopatrywanych jest około 18 000 placówek. Przy tym Dachser służy doświadczeniem w zakresie merchandisingu i usług dodanych. Merchandising obejmuje zarówno usługę układania towaru na półkach oraz jego ekspozycję sezonową lub promocyjną, jak i zadania specjalne, na przykład badania store check, analizy asortymentu i obmiar regałów. Dzięki tym usługom towary trafiają nie tylko bezpośrednio na regał, ale skróceniu ulega znacznie czas zatowarowania – średnio z 4,5 do jednego dnia. W ten sposób wszystkie produkty są stale dostępne na rynku. Portfolio usług zamyka profesjonalny system zarządzania zwrotami.

Już teraz ponad jedna trzecia towarów obsługiwanych przez DIY pochodzi z Azji lub USA. Towary zza oceanu sprawdzane są pod względem jakości i za pośrednictwem Dachser Air & Sea Logistics docierają do Europy. Dystrybucja odbywa się poprzez obejmującą całą Europę sieć transportu lądowego firmy Dachser.

Dachser, jako globalny operator logistyczny, osiągnął w 2008 roku całkowity obrót w wysokości 3,6 miliardów euro. 18 175 pracowników obsługiwało na całym świecie na 305 stanowiskach 43,3 miliona przesyłek o całkowitym ciężarze 29,1 miliona ton.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016