Firma Marketing Investment Group stworzyła platformę sprzedaży marek sportowych i lifestylowych. Sieć sprzedaży MIG obejmuje obecnie kilkaset punktów handlowych, zorganizowanych zarówno w ramach własnej sieci detalicznej, jak i sieci placówek partnerskich i dystrybucji hurtowej.
– Wraz z rozwojem oferty, a co za tym idzie znacznie większą ilością towarów, wydajność pojedynczych systemów okazała się niewystarczająca. Konieczne stało się wprowadzenie systemu, który będzie automatyzował powtarzalne i odtwórcze procesy biznesowe. Celem był wybór takiego systemu, który nie będzie wymagał od firmy angażowania nadmiernych środków finansowych na wdrożenie i utrzymanie oraz będzie pozwalał na modularne podejście do biznesu. Firma postawiła na innowacyjność zarówno w zakresie metod zarządzania, jak i stosowanych narzędzi. Poszukiwania zakończyły się, kiedy Marketing Investment Group zapoznała się z możliwościami systemu ERP – Microsoft Dynamics NAV – informuje firma Microsoft.

Dzięki LS Retail – Microsoft Dynamics NAV wprowadzono także opcję automatycznego zatowarowania sklepów – tzw. replenishment. System sam – na podstawie analizy obecnych stanów magazynowych sklepu i historii sprzedaży – oblicza zapotrzebowanie na uzupełnienie zapasów z magazynów centralnych, następnie generuje dokumenty zlecające wykonanie odpowiednich ruchów towarowych. Dokonana automatyzacja procesów uprościła i zmniejszyła nakład pracy centrali. W efekcie otwarcie kilku nowych sklepów nie wymaga obecnie zatrudniania dodatkowych osób do obsługi administracyjnej.