Forum Gliwice: 12 tys. zł obrotu z mkw.

Agnieszka Mielcarz, dyrektor CH Forum Gliwice

Agnieszka Mielcarz, dyrektor CH Forum Gliwice

W ubiegłym roku w centrum handlowym Forum Gliwice liderom udało się wypracować ponad 30 tys. zł przychodu z mkw. w skali roku. W czołówce nie zabrakło również takich sieci handlowych, których wynik oscylował w granicach nawet 40 tys. zł z mkw. Średnia sprzedaż, biorąc pod uwagę wszystkie salony, oscylowała w granicach 12 tys. zł z mkw.

Większość marek, które zajęły czołowe pozycje w zestawieniu z 2008 roku, utrzymały pozycję liderów także w 2009 roku. poprawiając jednocześnie swoje obroty. W pierwszej dziesiątce przyrosty obrotów zaczynały się od powyżej 60 proc. w stosunku do roku poprzedzającego. Najlepsi potrafili poprawić swój wynik nawet o 100 proc.

W pierwszej 30. marek, które zanotowały w Forum Gliwice największy wzrost wartości sprzedaży w 2009 roku, znajdują się głównie brandy modowe. Duży wzrost wygenerowała przede wszystkim moda damska z markami luksusowymi na czele. W niepewnym okresie klienci stawiali na jakość. Należy jednak zaznaczyć, iż najbardziej w czasie kryzysu ucierpiały również marki modowe, tyle że te uplasowane w średnim lub niższym przedziale cenowym.

Był to też trudny okres dla sieci handlowych oferujących m.in. wyposażenie wnętrz. W ramach jednej kategorii różni najemcy mogą osiągać ekstremalnie różne wyniki. Posłużę się przykładem operatorów komórkowych. Dwie marki pod względem przyrostu obrotów znalazły się w 2009 roku w pierwszej dziesiątce liderów, natomiast trzecia zanotowała jeden z najgorszych wyników. Spadek jej obrotów sięgnął ponad 50-proc.

Reklama

Galeria Jurajska