Koszty marketingu nie do końca można zredukować

Artur Mikołajko

Artur Mikołajko

Jestem w stanie nawet dołożyć do tego budżetu, ale chcę, by te pieniądze zostały dobrze wydane. By akcja, która zostanie zorganizowana przyciągnęła klientów, którzy zrobią zakupy. Nie mogę się zgodzić z sytuacją, kiedy za pieniądze najemców jest organizowany koncert rockowy. Takie przedsięwzięcia odstraszają klientów. To źle zagospodarowane środki, które może przyczyniają się do zwiększonej frekwencji w centrum handlowym, ale nie podniesienia obrotu sklepów. W kontekście kryzysu wolałbym mówić nie o oszczędnościach, a o dobrym wykorzystaniu środków, które już się ma.

Intersport Polska SA posiada obecnie 28 salonów zlokalizowanych w 16 największych miastach Polski: czterech w Warszawie i Poznaniu, trzech w Krakowie i Wrocławiu, dwóch w Gdańsku i Łodzi oraz po jednym salonie w Bielsku-Białej, Białymstoku, Bytomiu, Bydgoszczy, Częstochowie, Gdyni, Katowicach, Płocku, Sosnowcu i Opolu. Łączna powierzchnia sprzedaży wynosi ponad 31 tys. mkw.

W 2010 roku spółka nie będzie otwierała nowych salonów, chociaż ma podpisanych sześć umów najmu lokali handlowych, które powstaną w najbliższych latach w Radomiu, Gliwicach, Gorzowie Wielkopolskim, Szczecinie, Rzeszowie i Lublinie. Nie mając jednak wpływu na termin zakończenia tych inwestycji firma przewiduje, że większość z nich zostanie otwarta w latach 2011-2012. Dlatego w bieżącym roku skupia się na poprawie w salonach rentowności oraz marży ze sprzedaży.

Szacunki firmy na rok 2010 zakładają osiągniecie 238 mln zł przychodu ze sprzedaży oraz zysk netto na poziomie 3,8 mln zł.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016