Powstaną kolejne centra Ferio

Maciej Krenek

Maciej Krenek

Obiekt w Szczecinie powstanie na terenie dawnych zakładów Polmo przy Alei Wojska Polskiego. Całkowita powierzchnia galerii wyniesie 44200 mkw., a powierzchnia najmu – 31500 mkw. Przewidzieliśmy blisko 800 miejsc parkingowych, z czego 500 będzie się znajdować na dachu, a pozostałe na parkingach naziemnych.
W centrum znajdzie się ponad 100 sklepów, dodatkowo przygotujemy plac zabaw dla dzieci i udogodnienia dla ich rodziców i opiekunów.

Komercjalizacja Ferio Pogodno już się rozpoczęła. W fazie końcowej negocjacji znajdują się umowy z głównymi sieciami wielkopowierzchniowymi, mamy również podpisane listy intencyjne z najemcami, którzy są zainteresowani wynajmem mniejszych powierzchni. Przewidujemy, że otwarcie Ferio Pogodno nastąpi w pierwszej połowie 2012 roku.

Staramy się, by realizowane przez nas projekty były jak najlepiej przystosowane do potrzeb lokalnych społeczności. Warunkiem sukcesu jest spełnienie oczekiwań klienta, a nawet trafne przewidywanie, jak te oczekiwania będą się rozwijać. Dlatego też marka Ferio obejmuje różnorodne modele obiektów handlowych, poczynając od lokalnych, osiedlowych galerii handlowych, poprzez centra wpisujące się w śródmiejski charakter, na retail parkach kończąc. Każda decyzja o lokalizacji i charakterze danej inwestycji jest poprzedzona szczegółową analizą, która pozwala określić, jakiego typu obiekt najlepiej się sprawdzi w danym otoczeniu.

Mamy własny dział komercjalizacji, który jest odpowiedzialny za wynajem powierzchni handlowych. Natomiast jeśli chodzi o projektowanie, wykonawstwo oraz zarządzanie centrum handlowym współpracujemy z profesjonalnymi firmami, które są dobrze zorganizowane na danym terenie. Zazwyczaj nie są to te same spółki. Przy każdym projekcie przeprowadzamy przetarg.

Nie ukrywam, że problemy najemców sieciowych, które wszyscy doskonale znamy, dotknęły również nas. Byliśmy jednak przygotowani na takie sytuacje. Wdrożyliśmy plan, który odnosi zamierzone skutki. Lokale najemców, którym nie udało się przetrwać tego trudnego okresu na rynku, zostały wynajęte innym firmom. Nie zapominajmy, że centrum handlowe jest niczym innym tylko produktem, który permanentnie znajduje się na którymś z etapów cyklu życia. Sukces handlowy każdego produktu podlega tym samym regułom konkurencyjności, bez względu na to, czy w danym momencie przeżywa wzrost, nasycenie czy spadek. W okresie spowolnienia gospodarczego ogromne znaczenie ma dobór właściwych narzędzi marketingowych stymulujących sprzedaż oraz współpraca z najemcami. I z zadowoleniem przyznaję, że biorąc pod uwagę chociażby nasze centrum handlowe Ferio w Koninie udało się nam uniknąć skutków spowolnienia zarówno pod względem liczy klientów odwiedzających centrum, jak i obrotów generowanych przez najemców.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016