Wyspecjalizowana oferta siłą Pawo

Firma Pawo działa na polskim rynku od dwudziestu lat. Początkowo zajmowała się produkcją konfekcji damskiej, ale w 1993 roku zmieniła profil i zajęła się wyłącznie szyciem męskich garniturów i płaszczy. – Wyroby Pawo wypełniły wówczas lukę, jaka powstała na rynku odzieży męskiej. Firma podjęła próbę stworzenia nowego stylu, proponując płaszcze, garnitury, marynarki i spodnie oraz koszule i krawaty. Obrany kierunek działania okazał się trafny i pozwolił na dynamiczny rozwój firmy – mówi Paweł Wolski, dyrektor handlowy Pawo Sp. z o.o.
 

Rozbudowa sieci
Obecnie w Polsce funkcjonują 24 salony firmowe Pawo. Znajdują się na terenie całego kraju. Działalność dwóch z nich oparta jest na współpracy partnerskiej.
Firma chce otworzyć kolejne placówki franczyzowe. W tym celu prowadzi aktywną politykę informacyjną dla kandydatów. – Założeniem strategicznym Pawo na 2010 rok jest dalszy rozwój własnej sieci detalicznej oraz placówek franczyzowych. W bieżącym roku Pawo planuje otwarcie sześciu lokali. Spółka rozważa dalszy rozwój sieci w następnych latach, jednak sytuacja rynkowa wymaga solidnego i szczegółowego badania każdej inwestycji – wyjaśnia Paweł Wolski.
Przeciętna powierzchnia salonów wynosi 80–90 mkw. To pozwala na zaprezentowanie kolekcji, wyodrębnienie strefy przymierzalni oraz zaplecza. Zaplecze stanowi ok. 10 proc. całej powierzchni lokalu.
150-osobowa załoga
Aktualnie na wizerunek firmy pracuje 150 osób. – Rekrutujemy pracowników o wysokich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym. Istotna, zwłaszcza wśród pracowników sklepów, jest umiejętność rozpoznawania potrzeb klientów – podkreśla Paweł Wolski.
Z tego powodu firma prowadzi systematycznie szkolenia, które mają podnieść standard obsługi. W ich programie znajdują się zarówno informacje o prezentowanej do sprzedaży kolekcji i sposobie wizualizacji salonów, jak również zagadnienia logistyczne.
 

Nie tylko garnitury
Oferta firmy skierowana jest do mężczyzn. Jak wynika z badań spółki, zdecydowanej większości klientów (65 proc.) Pawo kojarzy się z garniturami. Ale asortyment jest znacznie bogatszy. – W swojej ofercie posiadamy również płaszcze, marynarki, koszule, krawaty, obuwie, a także artykuły komplementarne. W ramach kolekcji wiosna-lato oraz jesień-zima do sprzedaży przedstawiane są różne modele. Cała kolekcja jest spójna, można więc łączyć ze sobą elementy odzieży zakupione w różnym czasie – tłumaczy Paweł Wolski.
W tym sezonie największym powodzeniem cieszą się taliowane marynarki w kolorze grafitu i odcieniach ciemnej szarości. Dominują wąskie klapy marynarki obszyte stębnówką imitującą szycie ręczne. Większość garniturów posiada klasyczne angielskie cięcia. Do tego firma oferuje wąskie spodnie.
– Pawo nie zapomina również o nowożeńcach i ubiorze ceremonialnym. Na ten dzień proponujemy garnitury zarówno w zachowawczym, klasycznym stylu, jak i bardziej awangardowe z tkanin nawiązujących wyglądem do dżinsu czy tafty – mówi Paweł Wolski. – Polecamy połyskliwe srebrzyste i czarno-brązowe zestawy z kamizelkami i krawatami, jak również spokojne, uszyte z gładkich, czarnych tkanin podkreślających uroczysty charakter chwili – dodaje.
Całą kolekcję uzupełniają spinki, jedwabne chusteczki do butonierki, bielizna firmy Jollinon oraz półbuty całodzienne i wizytowe.
Produkty Pawo skierowane są zarówno do mężczyzn aktywnych zawodowo, zatrudnionych w takich obszarach jak bankowość, ubezpieczenia, jak i tych preferujących elegancki styl na co dzień.
– Sprzedajemy kolekcję złożoną z bloku klasycznego, jak i smart casual. Smart casual to marynarki z tweedów, sztruksu i microfibry oraz garnitury o sportowym charakterze. Formy tego asortymentu są nieco luźniejsze, by były funkcjonalne i zapewniały komfort w czasie wolnym od pracy – mówi Paweł Wolski.
Aktualna kolekcja prezentowana jest w każdym salonie firmowym w formie plakatów i fotografii. Ubiory Pawo biorą także udział w pokazach mody organizowanych przez galerie handlowe. – W ramach 20. urodzin Pawo, przypadających na 2009 rok, w salonach odbywały się też prezentacje odzieży na modelach – zaznacza Paweł Wolski.
– Celem strategicznym firmy jest dotarcie do odbiorców poprzez sprzedaż produktów wysokiej jakości, w atrakcyjnej cenie, które staną się alternatywą dla oferty na rynku oraz budowanie trwałych relacji z kontrahentami – mówi Paweł Wolski.
 

Nowa aranżacja
Istotnym elementem promocji oferty Pawo jest wystrój sklepów i ich witryn. Spółka kładzie duży nacisk na to, aby przekaz na wystawie i wewnątrz salonu był spójny.
Nowa aranżacja punktów handlowych sieci została dokładanie zaplanowana. Firma postawiła na takie kolory, jak: czerń, szarość i ecru. – Inspiracją do zaplanowania wystroju była geometria, która porządkuje przestrzeń i w połączeniu z kolorystyką nadaje jej charakter subtelnej elegancji. Taka stylizacja salonów jest odzwierciedleniem wizji właściciela firmy – tłumaczy Paweł Wolski.
Marketing dokładnie zaplanowany
Ponadto prowadzimy szereg działań marketingowych. – Stosujemy zarówno tradycyjne metody szybkiego dotarcia do klienta z informacją dotyczącą aktualnych rabatów, promocji – typu ulotki reklamowe, sms-sy, mailing, przekaz zawarty na stronie internetowej – ale także prowadzimy działania dedykowane konkretnej grupie odbiorców, którą stanowią zarówno grupy zawodowe, jak też wybrane środowiska – mówi Paweł Wolski.
Za pośrednictwem prasy lokalnej i ogólnokrajowej, Internetu i strony WWW (firmowej oraz stron galerii handlowych, w których firma posiada swoje placówki) do odbiorców dociera również informacja o filozofii firmy i jej działaniach pozahandlowych. – W tych środkach masowego przekazu można zobaczyć także naszą kolekcję oraz informacje o produkcie – mówi Paweł Wolski.
Do osób ceniących sobie indywidualny kontakt z firmą skierowany jest program lojalnościowy Pawo. Oparty jest on na Karcie Stałego Klienta. Klienci są informowani o nowej kolekcji i promocjach. Firma oferuje im rabaty.
 

Pawo z nagrodami
W minionym roku salon Pawo w CH Cuprum Arena w Lubinie otrzymał pierwszą nagrodę w konkursie Retail Marketing Awords 2009 dla Najlepszego Salonu Odzieżowego w Polsce. – Nagroda ta zdaje się potwierdzać trafność naszych stylizacji oraz konsekwencję w dbałości o jakość obsługi. W przeszłości nagrodę otrzymał nasz salon w Łodzi przy ul .Piotrkowskiej i pomimo upływu lat nie stracił niepowtarzalnego klimatu – podkreśla Paweł Wolski.
Firma jest też zdobywcą wielu innych nagród. W poprzednich latach wyroby Pawo uzyskały takie nagrody, jak  m.in.: Dobre Bo Polskie (1999 r.), Medal Europejski (2001 r.), dwukrotną nominację dla projektanta firmy – Mariusz Szarka – do tytułu Projektant Roku 1998 i 1999 oraz  prestiżową statuetkę Izadory.
Firma brała udział w licznych pokazach, takich jak: Gala Mody w Mediolanie zorganizowana przez tamtejszych krawców czy też emitowany przez półtora miesiąca w Fashion TV pokaz mody pt. Kuszenie, do którego Pawo zostało zaproszone jako jedyna firma z kolekcją dla mężczyzn.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016