Mount Blanc i Grycan w kieleckim CH

Spółka Timpis z Krakowa prowadząca sieć 13 pijalni czekolady i kawy Mount Blanc wciąż podpisuje nowe umowy franczyzowe i otwiera kolejne lokale. Firma nie chce precyzować jednak terminów i lokalizacji najbliższych otwarć. W niektórych sytuacjach jest to trudne do ustalenia, ponieważ większość pijalni znajdować się będzie w powstających centrach handlowych. Ostatnie lokale ruszyły w krakowskiej Bonarce i Galerii Jurajskiej w Częstochowie. Na 2011 rok planowane są otwarcia w CH Wzgórze w Gdyni i CH Felicity w Lublinie. Firma stara się też otwierać coraz więcej pijalni na licencjach franczyzowych. W tej chwili działa 8 takich lokali. Opłata wstępna za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł, a miesięczna opłata franczyzowa – 3 proc. od obrotów netto. Aby otworzyć punkt w Mount Blanc należy dysponować lokalem o powierzchni 60-150 tys. zł i wydać około 300 tys. zł.

Sieć Grycan powiększa się systematycznie, a nowe otwarcia mają miejsce zarówno wiosną i latem, jak i zimą. Pora roku nie ma znaczenia, gdyż – jak wielokrotnie powtarzali przedstawiciele sieci – około 98 proc. wszystkich lodziarni znajduje się w centrach handlowych, gdzie tendencje w spożyciu lodów nie mają charakteru sezonowego. Ostatnie otwarcia lokali sieci miały miejsce w Galerii Jastrzębie w Jastrzębiu Zdroju oraz w CH Ikea Port Łódź.

W dotychczasowym budynku Galerii Echo znajduje się 10 lokali gastronomicznych, m.in. KFC, North Fish i Yogen Fruz. W nowej galerii znajdzie się około 300 nowych sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz siedmiosalowe kino. Inwestor – Echo Investment – posiada jeszcze powierzchnie pod wynajem.

Echo Investment SA to jedna z największych firm inwestycyjno-deweloperskich z polskim kapitałem. Spółka realizuje inwestycje w czterech głównych sektorach rynku nieruchomości: budownictwie mieszkaniowym, centrach handlowych i handlowo-rozrywkowych, budownictwie biurowym oraz hotelowym. Po czterech kwartałach 2009 roku zysk netto Grupy Kapitałowej wyniósł ok. 101,5 mln zł, co stanowi nieznaczny spadek (o około 2,7 proc.) w odniesieniu do wyniku z 2008 roku. Przychody netto wyniosły blisko 430 mln zł i są na podobnym poziomie jak rok wcześniej.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016