Shopping Center Forum & Awards 2010

20685-1

274 uczestników wzięło udział w jednym z najważniejszych spotkań przedstawicieli branży centrów handlowych i najemców w Polsce – X edycji konferencji Shopping Center Forum & Awards. Częścią spotkania była Gala wręczenia nagród Shopping Center Awards 2010. Statuetki przyznano w sześciu kategoriach.
– Tytuł Najlepszego Centrum to szczególne wyróżnienie na tak wymagającym rynku jakim jest Bielsko-Biała i w tak trudnych czasach. Tym bardziej cieszy nas dobra opinia klientów, najemców i środowiska, w którym pracujemy – mówił Rafał Sonik, prezes zarządu Gemini Holdings, który odbierał nagrodę za Najlepsze Centrum Handlowe przyznaną w wyniku głosowania czytelników portalu Retailnet.pl.
Gemini Park otworzyło podwoje 21 maja 2009 roku. Na dwóch kondygnacjach handlowych o powierzchni 30 tys. mkw. znajduje się ponad 80 punktów handlowych, usługowych i gastronomicznych, a także 10-salowe kino Cinema City.

Statuetkę w kategorii Małe Centrum Handlowe przyjął Jarosław Lipiński, dyrektor ds. rozwoju firmy TK Development, dewelopera Galerii Sandecja w Nowym Sączu. Galeria Sandecja – dwupoziomowy obiekt o powierzchni handlowej ok. 17 tys. z hipermarketem Carrefour i ok. 100 sklepami – jest zlokalizowana przy jednej z głównych arterii łączącej centrum miasta ze Starym Sączem. Obiekt został otwarty dla klientów w październiku 2009 roku. – Galeria Sandecja wielkością i ofertą doskonale wpasowała się w potrzeby lokalnego rynku. Jury doceniło dobór najemców dostosowany do potencjalnego klienta i jego siły nabywczej, czytelny układ i funkcjonalność centrum, dogodną lokalizację oraz działania marketingowe promujące obiekt w mieście. Na uwagę zasługuje fakt, że wielu najemców wraz z otwarciem sklepu w Galerii Sandecja zadebiutowało w mieście, tj. H&M, Carry, New Yorker, Apart, Vision Express, Douglas czy Mohito – uzasadniła przyznanie nagrody Ewa Derlatka-Chilewicz, Associate Director Consulting & Research, DTZ, członkini jury.

Nagroda za Duże Centrum Handlowe powędrowała z kolei w ręce Małgorzaty Szychułdy, dyrektor ds. marketingu Bonarka City Center.
CH Bonarka City Center ruszyło 21 listopada ub.r. W obiekcie znajduje się 270 sklepów oraz stoisk czasowych, 20 sal kinowych, kilkanaście restauracji i kawiarni, lodziarnie oraz parking podziemny na 3 200 samochodów. Po 10 dniach po otwarciu Bonarki City Center w Krakowie obiekt odwiedziło 2 miliony osób, a średni obrót – na metr kwadratowy powierzchni sprzedaży – wyniósł w tym czasie ok. 75 euro.
Włocławskie centrum handlowe Wzorcownia uznane zaś zostało przez jury konkursu za najlepszy obiekt w kategorii Koncept Roku, zaś nagrodę w imieniu firmy Budizol Property odebrał Paweł Wróbel, dyrektor zarządzający.
Wzorcownia – pierwsze centrum handlowo-rozrywkowe we Włocławku ruszyło 21 października br. W skład inwestycji wchodzą cztery obiekty: galeria handlowa, centrum rekreacyjno-rozrywkowe oraz dwa budynki przeznaczone na wynajem lokali pod biura i usługi, z parterem handlowo-usługowym. Na około 21 000 mkw. powierzchni handlowo–usługowej swoją działalność prowadzi prawie 90 najemców. Inwestorem jest Budizol Property.
 

Grand Prix konkursu otrzymał Ron Melcher, członek zarządu spółki Blue City. Blue City, centrum handlowe zlokalizowane na Warszawskiej Ochocie, o powierzchni ponad 60 000 mkw. Deweloperem otwartego w pierwszym kwartale 2004 roku jest firma Blue City Sp. z o. o. – W tej kategorii postanowiliśmy przyznać nagrodę jednemu ze starszych centrów handlowych, które w trudnym 2009 roku odniosło sukces polegający na poprawieniu swojej pozycji rynkowej poprzez aktywne zarządzanie, marketing i spektakularne wzbogacenie oferty o nowe sklepy – mówiła Katarzyna Michnikowska, Research Advisory Services Senior Analyst, Cushman & Wakefield Polska Sp. z o.o., członkini jury.
 

W tym roku po raz pierwszy nagroda Shopping Center Awards powędrowała również w ręce najemców centrów handlowych. Czytelnicy portalu Retailnet.pl za najlepszy Debiut Roku uznali wejście na polski rynek brytyjskiej sieci TK Maxx. Nagrodę w imieniu firmy odebrała Joanna Czyżewska, dyrektor działu sprzedaży oraz Tomasz Michaluk, menedżer ds. finansowych sieci.
Sieć sklepów TK Maxx rozpoczęła ekspansję na polskim rynku w 2009 roku. Pierwszy salon sprzedaży należący do firmy, o powierzchni ponad 2,6 tys. mkw., został otwarty w M1 Czeladź.
 

Po raz pierwszy w czasie spotkania został również zorganizowany Okrągły Stół Najemców Centrów Handlowych, do którego zostali zaproszeni m.in.: Piotr Wilczyński, członek zarządu, Vision Express; Zofia Nachiło-Morbiato, dyrektor ds. rozwoju, I.O. Venezia, Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann-Obuwie oraz Mariusz Wojdon, wiceprezes zarządu, Alma Market SA.

 

Reklama

Galeria Jurajska