W 2010 roku powstanie kolejnych 250 sklepów. – Żabka przez kilkanaście lat zbudowała ciekawy model organizacyjny, który obok skali działania i jasno sprofilowanego, atrakcyjnego dla konsumenta formatu, zadecydował o jej sukcesie. Model Żabki łączy w unikalny sposób wiele pozytywnych elementów modelu franczyzowego, agencyjnego i sieci własnej – mówi Krzysztof Badowski, partner zarządzający Roland Berger.

– Z naszych analiz wynika, iż w Polsce może funkcjonować około 7500 sklepów Żabka i będziemy do osiągnięcia tej liczby konsekwentnie zmierzać. Zauważamy jednocześnie zmiany zwyczajów zakupowych Polaków oraz wzrost znaczenia większych formatów sklepów. Dlatego w zeszłym roku podjęliśmy decyzję o równoległym rozwoju naszej nowej sieci convenience w konwencji deli – Freshmarket. W 2010 roku, oprócz 250 Żabek, powstanie także 50 Freshmarketów – mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska SA.

Wzmocnieniu pozycji w Europie sprzyja także przeniesienie w 2008 roku modelu biznesowego sieci Żabka na rynek czeski, gdzie z logo Žabki działa już 100 sklepów. Obecnie sieć sklepów Žabka jest najszybciej rozwijającą się, niezależną siecią sprzedaży detalicznej w Czechach.

Żabka Polska S.A. jest właścicielem największej scentralizowanej i sformatowanej sieci sklepów typu convenience w Europie Środkowo-Wschodniej, prowadzonych pod marką Żabka. Obecnie liczy 2150 sklepów. W 2007 roku 100 proc. akcji Żabka Polska S.A. zostało zakupione przez środkowo-europejską grupę inwestycyjną Penta Investments.