Tesco: 6,5-proc. wzrost obrotów w Polsce

Galeria Grodova

– Klienci zmienili swoje przyzwyczajenia zakupowe, ale nie przestali kupować. Dzięki temu przez cały kryzysowy rok nie zanotowaliśmy w Polsce spadku konsumpcji czy spadku PKB – powiedział Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

Zainteresowanie klientów i wyniki finansowe Tesco są rezultatem strategii firmy opracowanej na czas kryzysu. Jej główne założenia to budowanie lojalności klientów przez program Clubcard oraz stworzenie gamy nowych produktów w niskich cenach. Od sierpnia 2009 ponad 2 miliony klientów dołączyło do programu Clubcard, zaś nowa gama ponad 700 produktów na wyłączność z serii „Dyskontowe marki” spotkała się ze znacznym zainteresowaniem klientów – produkty nowych marek są już w co trzecim koszyku klientów Tesco. – Mimo oznak spowolnienia gospodarczego na polskim rynku, firma zrealizowała całoroczny plan rozwoju sieci, otwierając kolejne 24 placówki i 2 stacje benzynowe – czytamy w komunikacie Tesco.

– Klienci powiedzieli nam, że chcą płacić mniej za zakupy, nie rezygnując ze swoich dotychczasowych przyzwyczajeń. Dlatego też zapewnienie im produktów w jeszcze niższych cenach było dla nas absolutnym priorytetem – wyjaśnia Ryszard Tomaszewski. – Miniony rok udowodnił, że doskonale wiemy, czego poszukują polscy klienci. Stąd ambitny plan rozwoju sieci sklepów w tym roku. A to oznacza nowe miejsca pracy i nowe możliwości rozwoju dla naszych pracowników, dostawców i partnerów biznesowych – dodaje prezes Tesco.

Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z prawie 350 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia prawie 27 tys. osób
i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza 4 miliony klientów.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016