– W ubiegłym roku otworzyliśmy 24 nowe sklepy, w 2010 roku chcemy tę liczbę podwoić i otworzyć 50 nowych placówek będą to tak hiper- jak i supermarkety, a także hipermarkety kompaktowe – mówi Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska. – Te inwestycje oznaczają stworzenie prawie 4 tys. nowych miejsc pracy – dodaje.

Program przebudowy i remodelingu 16 hipermarketów Hit zajmie dwa lata. Modernizacji poddane zostaną również pozostałe hipermarkety, które funkcjonują na rynku dłużej niż 5-10 lat. Szacowany koszt remontu jednego hipermarketu to ok. 5 mln zł. – Na inwestycje w 2010 roku wydamy 800 mln zł, z czego ok. 150 mln zł przeznaczymy na remonty hipermarketów Hit oraz supermarketów Leader Price – mówi prezes Tesco.

Pierwszy hipermarket Hit po generalnym remoncie został właśnie otwarty w Poznaniu, jak zapewnił prezes Tesco w nowo otwarta placówka wygenerowała większy obrót i zanotowała większą liczbę odwiedzających klientów niż przed przebudową. – Obawialiśmy się przyzwyczajeń stałych klientów, którzy są zwykle niechętni dużym zmianom. A w nowootwartej placówce zostało przearanżowane całe wnętrze wraz z nowym ustawieniem działów – wyjaśnia Tomaszewski.

Obroty Tesco za rok finansowy 2009/2010 wyniosły 9,3 mld zł (bez VAT), co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym o 6,5 proc.

Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z prawie 350 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia prawie 27 tys. osób
i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza 4 miliony klientów.