Makalu inwestuje w kolejne salony

W 2009 roku firma uruchomiła 25 nowych placówek handlowych. Przez ostatnie lata Makalu, oferujący konfekcję dla kobiet, skupiała się na rozwoju wewnętrznym. Jednak w ostatnim czasie strategia łódzkiego przedsiębiorcy zmieniła się. Właściciele koncentrują się na budowaniu sieci handlowej, a nowe placówki otwierają jako salony własne lub na zasadzie franczyzy depozytowej. – W porozumieniu z partnerem handlowym wspólnie dokonujemy oceny opłacalności inwestycji. Najczęściej partnerzy posiadają prawo do lokalu (najem lub własność ) lub po zapoznaniu się z warunkami współpracy w sieci Makalu, takiego lokalu poszukują – mówi Magdalena Miszczak, menedżer zarządzający P.P.H. Makalu.

Wartość inwestycji szacowna jest indywidualnie, w kosztach zawierają się koszty remontu lokalu i jego wyposażenia w celu dostosowania do wizerunku sieci. – W ramach umowy o współpracy Makalu gwarantuje korzystne warunki finansowe, stałą dostępność towaru i ciągłość dostaw, pomoc w doborze lokalizacji, opiekę koordynatora sprzedaży nad sklepem, włączenie sklepu do programu lojalnościowego oraz materiały reklamowe – mówi Magdalena Miszczak.
Jak dodaje, lokalizacje salonów to główne ulice handlowe lub galerie handlowe. Sklepy mają od 50 do 120 mkw.

Z kolei od partnera firma oczekuje prowadzenia własnej działalności gospodarczej, prawa do lokalu, pokrycia kosztów adaptacji lokalu i wyposażenia według standardów sieci oraz wyposażenia pracowników w ubiory firmy. – Oferta współpracy głównie skierowana jest do osób działających na rynku odzieżowym lub takich, którzy chcą otworzyć "własny biznes" – wyjaśnia Magdalena Miszczak.

Makalu posiada ok. 40 salonów w Polsce .P.P.H. Makalu zostało założone w 1995 roku przez prywatnego przedsiębiorcę Dorotę Stolarz, właściciela i głównego projektanta w firmie. Teraz prowadzi działalność w zakresie projektowania, produkcji i sprzedaży konfekcji damskiej pod zastrzeżonym znakiem "Makalu" i "Makalu Fashion House".
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016