Obiekt powstaje w pobliżu osiedli Gołąbkowice. Jego całkowita powierzchnia obejmuje 42 500 mkw., w tym powierzchnia handlowa i usługowa – 17 900 mkw. Klienci zmotoryzowani będą mieli do dyspozycji 700 miejsc parkingowych. Galeria Gołąbkowice zaoferuje 50 sklepów i punktów usługowych, jak również stację paliw i samoobsługową myjnię samochodową. Na terenie centrum handlowego będzie również przystanek autobusowy.
 

Nomi SA, właściciel marketów budowlanych, zatrudnia obecnie blisko 2000 osób w 31 sklepach w Polsce o łącznej powierzchni blisko 130 tys. mkw. W 2008 roku zanotował przychody ze sprzedaży na poziomie 562 974 tys. zł, a zysk netto wyniósł 11 055 tys. zł. I półrocze 2009 roku przyniosło firmie 4-proc. wzrost przychodów (na porównywalnych sklepach).
 

W całej Polsce pod marką MediaExpert działa 226 obiektów. Media Expert jest siecią sieć supermarketów oferujących sprzęt RTV i AGD, rowery, skutery, komputery, oprogramowanie czy multimedia.

Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z prawie 350 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia prawie 27 tys. osób
i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza 4 miliony klientów. Obroty Tesco za rok finansowy 2009/10 wyniosły 9,3 mld zł (bez VAT), co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym o 6,5 proc. W 2010 roku sieć Tesco wyda na inwestycje w Polsce ok. 800 mln zł. Pieniądze te zostaną przeznaczone na otwarcie ponad 50 nowych sklepów, remonty istniejących placówek Hit i Leader Price, a także uruchomienie centrum dystrybucyjnego. W ubiegłym roku sieć otworzyła w Polsce 24 nowe sklepy. W 2010 zamirza tę liczbę podwoić i otworzyć 50 nowych placówek będą to tak hiper- jak i supermarkety, a także hipermarkety kompaktowe. Te inwestycje oznaczają stworzenie prawie 4 tys. nowych miejsc pracy.