Fuzja sieci odzieżowych 4F Sport i OTCF

Łączące się firmy to producenci odzieży i sprzętu sportowego

Łączące się firmy to producenci odzieży i sprzętu sportowego

– To jedno z największych przekształceń na rynku modowo-sportowym, nie licząc przejęcia Artmana przez LPP. Zmiana ma doprowadzić do utworzenia przedsiębiorstwa będącego pod wieloma względami liderem w tej części Europy, jeśli chodzi o branżę outdoorowo-sportową – dodaje Świerguła-Sielicki.
Obie łączące się firmy to producenci i importerzy odzieży oraz sprzętu sportowego działający na rynku polskim od kilkunastu lat. Ich oferta obejmuje kolekcję turystyczną, letnią oraz zimową, kolekcję ubrań dziecięcych, a także sprzęt turystyczny i akcesoria podróżnicze.
 

Obecnie OTCF Sp z o.o. dysponuje w swoim portfolio czterema markami: 4F, FOB, Outhorn oraz Wild Nature. Zarządza 54 sklepami monobrandowymi – są to 34 sklepy własne i 20 franczyzowych. Firma współpracuje też z właścicielami sklepów sportowych tworząc w ich lokalizacjach stoiska depozytowe ("shop-in-shop", kornery). W chwili obecnej funkcjonują 43 takie stoiska.

– Zmiana firmy to krok naprzód w rozwoju grupy. Mocno zmieniony został VM, sklepy są radykalnie odmienione, nowy koncept jest prezentowany chociażby w Bonarce, Jastrzębiu czy Mazovii. Nastąpiły też silne zmiany kadrowe i kapitałowe wzmocnienie firmy – dodaje Świerguła-Sielicki.

Plany rozwoju sieci detalicznej są bardzo ambitne. – Firma kładzie nacisk na istniejące centra handlowe w największych miastach w Polsce, chce w nich otwierać sklepy własne i franczyzowe. W II kw. i III kw. br. prowadzone będą rozmowy z największymi centrami handlowymi w Polsce, celem pozyskania odpowiedniej wizerunkowo i kosztowo powierzchni najmu – zapowiada Świerguła-Sielicki.

Cały czas negocjowane są umowy dotyczące nowo powstających galerii. Plan rozwoju na 2010 rok przewidują otwarcie około 4000 mkw. nowych powierzchni, 8 sklepów własnych, 15 franczyzowych i 15 stoisk; nie licząc punktów sprzedaży sezonowej (nadmorskie lub górskie). Co najmniej taka sama dynamika rozwoju ma być utrzymana w 2011 roku.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016