Cuprum Arena: 15 tys. odwiedzających dziennie

Cuprum Arenę podczas pierwszych dwóch dni po otwarciu odwiedziło ponad 150 tysięcy gości. – Odwiedzalność centrów handlowych w innych miasta średniej wielkości sięga zazwyczaj około 4 milionów. Wynik o milion lepszy jest mocnym dowodem powodzenia centrum – mówi Artur Chudy, dyrektor Cuprum Arena.

Cuprum Arena to miejsce zakupów, ale także centrum życia kulturalnego. To zwiększa liczbę odwiedzających. Łącznie na 2010 rok zaplanowano około 40 wydarzeń, wśród nich m.in. pokazy mody, nocne zakupy, targi ślubne i motoryzacyjne, mistrzostwa świata w piłce nożnej, castingi do wyborów Miss Polonia, mistrzostwa świata we wspinaczce, wystawę Ferrari oraz kilkutygodniowy program świąteczny w grudniu. Ponadto, 15 maja br., z okazji pierwszych urodzin Cuprum Arena, na dachu galerii odbędzie się koncert zespołu Golec u’Orkiestra, a dzień później koncert artystki Ewy Farnej.

Galeria na ponad 34 000 mkw. powierzchni handlowej oferuje 130 sklepów i punktów usługowych. Ponadto wewnątrz obiektu funkcjonuje kino i klub fitness. Nowoczesna architektura galerii w pełni odpowiada najnowszym trendom na świecie, a materiały, których użyto do jej wykończenia, to granit, szkło, stal, drewno, a także płyty z aluminium w kolorze miedzi symbolizujące znaczenie tego surowca dla regionu i rozwoju przemysłu.

Sześciokondygnacyjny obiekt o powierzchni całkowitej 72 000 mkw. ma 25 metrów wysokości i jest zwieńczony kopułą o 30-metrowej średnicy. Nad jednym z wejść znajduje się największa w Polsce tafla szkła podwieszona na konstrukcji linowej.

Cuprum Arena powstała na terenie wyrobisk górniczych – budowa wielokondygnacyjnego obiektu w miejscu narażonym na tąpnięcia była wyzwaniem dla architektów ze Studia ADS, odpowiedzialnych za projekt. Inwestorem Cuprum Areny jest MGC Inwest Sp. z o.o.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016