Powstaje coraz więcej obiektów typu dom i wnętrze

Powstaje coraz więcej obiektów handlowych z ofertą typu dom i wnętrze

Powstaje coraz więcej obiektów handlowych z ofertą typu dom i wnętrze

W okolicach większych miast powstaje coraz więcej obiektów handlowych z ofertą typu dom i wnętrze. – W długookresowej perspektywie rynek jest rozwojowy, ale dziś przeżywa trudne chwile. – W 2009 roku wzrost sprzedaży detalicznej w kategorii meble, RTV i AGD wobec 2008 roku wyniósł minus 1,5 proc., a w okresie styczeń–luty 2010 roku minus 15,7 proc. – dodaje.

Na próżno szukać dużego wyboru mebli czy akcesoriów domowych w centrach miast. Klienci centrów typu dom i wnętrze są skłonni pokonać większą odległość w poszukiwaniu takich towarów, co powoduje, że takie obiekty mogą odnieść sukces również na obrzeżach.

– Z tego samego powodu mniejsze znaczenie dla tego typu centrów ma strefa zasięgu, niekoniecznie więc tego typu galerie powstają w pobliżu dużych skupisk ludności. Zważając na ceny działek w centrach miast i niższe niż w przypadku galerii osiągane czynsze, nie należy spodziewać się rozwoju tego typu obiektów w centrach. Co więcej, starsze projekty, centralnie zlokalizowane, mogą przekształcić się w przyszłości w bardziej dopasowane do funkcji centrów miast. Jedno z najnowszych – Metropol Dom i Wnętrze w Warszawie – powstało właśnie poza centrum, podobnie będzie w przypadku planowanego CH Domator w Łodzi – mówi Dorota Lachowska.

Wydatki gospodarstw domowych na wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego wyniosły w 2008 roku 49,38 zł. Oznacza to, że od ponad 10 lat, czyli od 1999 roku, wzrosły o ponad 40 proc. Według belgijskiego dewelopera E&L, który ostatnio sprzedał Galerię Indomo w Lublinie oferującą produkty typu dom i wnętrze, potencjał rynku wyposażenia wnętrz w naszym kraju przekracza kilka miliardów złotych.
 

Reklama

Galeria Jurajska