Biedronka: wzrost sprzedaży o 13 proc.

Na koniec 2009 roku Biedronka miała w Polsce 1466 dyskontów

Na koniec 2009 roku Biedronka miała w Polsce 1466 dyskontów

Całkowita sprzedaż Biedronki w I kwartale br. osiągnęła poziom 1,08 mld euro, wobec 795,6 mln euro rok wcześniej. Sprzedaż grupy w I kwartale 2010 roku to 1,95 mld euro, wobec 1,6 mld w I kwartale 2009 roku. Zysk portugalskiego detalisty w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wyniósł 42,3 mln euro, wobec 31,7 mln rok wcześniej. Według ekspertów, na wzrost zysku w Polsce duży wpływ miała udana integracja sieci sklepów Plus, które spółka kupiła w 2008 roku, a także umacniająca się w stosunku do euro polska waluta. Analitycy twierdzą, że pozytywny wpływ na wyniki Grupy miały także obchodzone tym razem na początku kwietnia święta Wielkanocne.

Miniony rok sieć supermarketów dyskontowych Biedronka zamknęła z 1466 placówkami. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku, detalista uruchomił 42 nowe sklepy, zamykając jednocześnie cztery markety. Na koniec I kwartału 2010 roku, Biedronka posiadała w Polsce 1504 lokalizacje, wobec 1372 w analogicznym okresie roku 2009.

W 2009 roku sieć odnotowała rekordowy 29,8-procentowy wzrost sprzedaży, osiągając przychody na poziomie przekraczającym 16,06 mld zł. Wynik liczony w euro był wyższy o 5,8 proc. względem roku 2008. Sprzedaż like-for-like natomiast okazała się lepsza o 8,3 proc. W minionym roku Biedronka uruchomiła 163 nowe placówki. Decyzją UOKiK portugalski detalista musiał pozbyć się w minionym roku 38 placówek przejętej sieci PLUS. Kolejne 18 Biedronek zostało zamknięte z przyczyn ekonomicznych. Cała Grupa Jeronimo Martins poprawiła ubiegłoroczne obroty o 6,1 proc. do 7,31 mld euro.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016