Strata operacyjna na poziomie grupy wyniosła 20,52 mln zł wobec 2,26 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 177,43 mln zł wobec 192,63 mln zł rok wcześniej.
We wcześniejszym raporcie kwartalnym podano, że wynik netto za cały rok wyniósł 24,04 mln zł straty. W ujęciu jednostkowym, w 2009 roku spółka miała 33,41 mln zł straty netto wobec 10,85 mln zł straty rok wcześniej.

– Rok 2009 był przełomowym okresem dla Gino Rossi. Trudna sytuacja spółki doprowadziła do zmian na stanowiskach kierowniczych, a także w strukturze właścicielskiej. Jako nowy zarząd zdecydowaliśmy, iż wszystkie działania, które będą miały negatywny wpływ na wyniki firmy, wprowadzimy jeszcze w 2009 roku, tak aby nasza grupa mogła wkroczyć w nowy rok z czystym kontem i generować pożądane przez właścicieli zyski – informował we wcześniejszych raportach Witold Jesionowski, prezes zarządu Gino Rossi SA.
W 2009 roku spółka Gino Rossi SA wdrażała plan restrukturyzacyjny, który objął m.in. zamykanie nierentownych salonów obuwniczych Gino Rossi. Plan otwarć na ten rok zakłada uruchomienie po kilka salonów Gino Rossi i Simple oraz modernizację około 10 sklepów w całej grupie.

Gino Rossi zarządza modowym markami: Gino Rossi i Simple Creative Products. W ofercie Grupy Gino Rossi znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Siec sprzedaży Gino Rossi obejmuje ponad 100 salonów firmowych w Polsce i za granicą.

Simple Creative Products to jedna z czołowych marek na polskim rynku luksusowej odzieży damskiej. Sieć sprzedaży liczy obecnie 42 salony firmowe, które znajdują się zarówno w kraju, jak i za granicą.

Strategia grupy zakłada dalszy rozwój w oparciu o silne marki sektora modowego, maksymalizację efektywności działania grupy oraz rozbudowę portfela brandów o kolejne atrakcyjne, komplementarne w stosunku do posiadanych marki.