Ruch miał 73,23 mln zł straty netto w 2009 roku

Przychody firmy w minionym roku wyniosły 3,96 mld zł wobec 4,16 mld zł rok wcześniej. We wcześniejszym raporcie kwartalnym podano, że wynik netto za cały rok wyniósł 72,12 mln zł straty.

Notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych Ruch SA jest największym w kraju dystrybutorem prasy, który posiada 41 proc. udziału w rynku. Spółka jest też znaczącym dystrybutorem artykułów codziennego użytku FMCG. Spółka posiada jedną z największych w Polsce własną sieć detaliczną obejmująca ponad 7,4 tys. czynnych punktów sprzedaży. Łącznie firma dostarcza codziennie prasę do 32 tys. punktów sprzedaży detalicznej, w tym m.in: kiosków i salonów prasowych, sklepów osiedlowych, stacji benzynowych oraz super i hipermarketów na terenie całego kraju. W punktach sprzedaży Ruch SA dostępnych jest ponad 3,8 tys. tytułów prasowych. Codziennie do zaopatrywanej przez spółkę sieci sprzedaży trafia ok. 3,5 mln egzemplarzy gazet codziennych i czasopism.

Spółka prowadzi też dystrybucję artykułów codziennego użytku. W ofercie znajduje się kilka tysięcy wyrobów. Dystrybucja artykułów prowadzona jest przez sieć 147 hurtowni FMCG oraz 14 hurtowni farmaceutycznych. Ruch SA zaopatruje w artykuły pozaprasowe, zarówno własną sieć detaliczną oraz podmioty zewnętrzne.

Firma powstała w 1992 r. w wyniku przekształcenia Przedsiębiorstwa Kolportażowo-Handlowego Ruch w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa. Od 2008 roku Ruch w ramach sieci sprzedaży detalicznej prowadzi też nowoczesne salony prasowe update. Kolejną nowo tworzoną marką jest sieć kawiarni i coffee.

Reklama

Galeria Jurajska