Metro: 56-proc. wzrost zysku operacyjnego

Sprzedaż koncernu Metro wzrosła o 2,3 proc., do 15,5 mld euro

Sprzedaż koncernu Metro wzrosła o 2,3 proc., do 15,5 mld euro

– Choć sytuacja pozostaje trudna, widzimy pierwsze ekonomiczne światełko w tunelu – dodał. Metro zanotowało 55,9-procentowy wzrost zysku operacyjnego (EBIT) przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych, takich jak koszty restrukturyzacji, do 136 milionów euro (181,1 miliona dolarów). To pierwsza poprawa wyników od 2008 roku i rezultat lepszy od przewidywanego przez analityków ankietowanych przez Reutera, którzy spodziewali się 131 milionów euro.

Sprzedaż wzrosła o 2,3 procent, do 15,5 miliarda euro, także powyżej przewidywań. Wyniki za pierwszy kwartał są w głównej mierze rezultatem programu poprawy wydajności przez Metro – pod nazwą Shape 2012 – który został wdrożony w styczniu ubiegłego roku, by przeciwdziałać skutkom globalnego spowolnienia gospodarczego. Pomogły również pozytywne trendy walutowe.

Metro jest wyceniane na 14,9-krotność zysków przewidywanych w perspektywie 12 miesięcy. To nieco wyżej niż Wal-Mart i Carrefour, który są wyceniane odpowiednio na 13,3-krotność i 14,1-krotność, wynika z danych Thomson Reuters StarMine, która waży szacunki analityków biorąc pod uwagę ich dotychczasowe dokonania.

Metro, trzecia pod względem wielkości sieć handlowa na świecie, po francuskim Carrefourze i amerykańskim liderze branży, Wal-Marcie, podało, że ożywienie gospodarcze nabiera tempa w Europie Zachodniej i Azji, natomiast pozostaje słabe w Europie Wschodniej. Na początku miesiąca w podobnym tonie co Metro wypowiedział się Carrefour, który podał, że warunki handlowe pozostają trudne, choć wydają się stabilizować.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016