Avallon dokapitalizuje Organic Farma Zdrowia

– Dostaniemy od funduszu zastrzyk finansowy, dzięki czemu będziemy mogli się intensywnie rozwijać sieć i grupę. Planujemy otwierać 2-3 nowe sklepy i przejmować 3-5 lokali rocznie – mówi Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia.

Wytyczone obecnie cele emisyjne to rozwój sieci sprzedaży, inwestycje w kanały dystrybucji, a więc ułatwienie rolnikom i przetwórcom zbytu oraz rozwój platformy internetowej www.ekosfera.pl. Część z tej kwoty będzie przeznaczona na kapitał obrotowy i możliwość szybkiego spłacenia pożyczek. – Dla Funduszu Avallon jest też miejsce na wsparcie zarządcze, czyli aktywne członkostwo w Radzie Nadzorczej i pomoc w procesie wzmocnienia oddziaływania na rynek. To nie wszystko. Ww. impuls finansowy to możliwość wytyczenia przyszłych kroków: tj. otwierania nowych delikatesów i przejmowanie istniejących (6-8 nowych adresów rocznie); stworzenie pierwszego w Warszawie supermarketu ekologicznego; zwiększenie liczby własnych produktów, tworzenie nowych, własnych marek; rozwój aktywności delikatesów internetowych; wchodzenie w alianse z firmami specjalistycznymi i z właścicielami istniejących sklepów branżowych – czytamy w komunikacie spółki Organic Farma Zdrowia.

Plany spółki na najbliższe 3 lata to utrzymanie pozycji lidera w handlu klasycznym i internetowym zdrową żywnością oraz uzyskanie 10-procentowego udziału w rynku. Ważnym celem dla Organic Farmy Zdrowia SA i Funduszu Avallon jest wejście za 3 lata na główny parkiet GPW.

Organic Farma Zdrowia w ciągu 4 lat istnienia odegrała istotną rolę w rozwinięciu sieci sprzedaży i w konsolidacji rynku. Wejście przeszło 2 lata temu na rynek alternatywny, czyli NewConnect, i dokapitalizowanie kwotą ponad 10,7 mln złotych, pozwoliło spółce zainwestować w szybki rozwój sieci specjalistycznych delikatesów ze zdrową żywnością oraz sprzedaż takiej żywności poprzez internet . Umożliwiło także inwestycję w spółkę Bio Planet (producent i dystrybutor żywności ekologicznej) oraz w największą sieć wegetariańskich i prozdrowotnych restauracji Green Way.

Obecnie sieć detaliczna Organic Farma Zdrowia składa się z 17 delikatesów na terenie 9 miast Polski. Przychody netto ze sprzedaży Organic Farma Zdrowia SA w 2009 roku przekroczyły poziom 20,33 mln zł, rosnąc o 20 proc. w stosunku do sprzedaży poprzedniego roku. Oferta handlowa spółki zawiera 4 tys. produktów od najlepszych producentów żywności ekologicznej i naturalnej w Polsce i Europie, w tym już ponad 150 produktów marek własnych.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016