Muszkieterowie: ponad 40 placówek do końca br.

Sieć chce się rozwijać w miastach do 70 tys. osób w południowej i wschodniej części kraju.
Grupa Muszkieterów podała, że obroty grupy wzrosły w 2009 roku o 14 proc. rok do roku i wyniosły 3,2 mld zł.
Jak informował Retailnet.pl, sieć Intermarché zamknęła 2009 rok z wynikiem 2,61 mld złotych obrotu, co stanowi 11-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jej udziały w rynku supermarketów przekroczyły 15 proc. Jeżeli wziąć pod uwagę współczynnik mierzony na stałej liczbie sklepów, to obrót Intermarche wzrósł o 4 proc., podczas gdy ogółem segment supermarketów odnotował spadek na poziomie -6,5 proc. Liczba sklepów pod tym szyldem powiększyła się o 13 nowych punktów sprzedaży.

Z kolei sieć Bricomarché osiągnęła 26-proc. wzrost obrotów w stosunku do poprzedniego roku, tj. 662 mln złotych. Ponadto odnotowała rekordową ekspansję – w 2009 r. przybyło 14 nowych sklepów pod tym szyldem. W dziesięciolecie istnienia na polskim rynku, sieć ta może się pochwalić liczbą 70 sklepów, co czyni z niej lidera na rynku w segmencie sklepów z asortymentem dla domu i ogrodu.

Obecnie na rynku funkcjonuje na zasadzie franczyzy 215 placówek zrzeszonych w Grupie Muszkieterów (145 placówek Intermarche i 70 placówek Bricomarche). Docelowo Grupa zamierza zbudować w Polsce sieć o wielkości 1200 supermarketów – 800 placówek Intermarche i 400 Bricomarche. W ubiegłym roku sieć powiększyła się o 27 punktów sprzedaży, co stanowi największy przyrost spośród wszystkich krajów europejskich, w których Muszkieterowie prowadzą działalność.

W Polsce Grupa Muszkieterów utrzymuje się w pierwszej dziesiątce największych sieci handlowych. Aby obsłużyć rosnącą liczbę supermarketów, w 2009 roku firma otworzyła w Mysłowicach, drugie po Poznaniu, centrum logistyczne. Dalszym rozwojem obu sieci i powstających przy nich stacji benzynowych Muszkieterów kieruje nowo mianowany prezes grupy – Marek Feruga.

Reklama

Galeria Jurajska