Jego zdaniem w obecnej sytuacji nie można liczyć na dalsze obninanie kosztów. – Ciągłe obniżanie kosztów funkcjonowania firmy ma swoje granice. W końcu wydatki marketingowe, szkolenia pracowników w dłuzejsz perspektywie stanowią inwestycję dla firmy. Nie jest możliwe ograniczanie kosztów działania przedsiębiorstwa w nieskończoność – mówi Dariusz Pachla.

Przypomniał jednak, że I kw. każdego roku jest od zawsze historycznie najsłabszym pod względem sprzedaży w Grupie LPP. – W tym okresie nasza marzą na towary nie jest wysoka, wzrasta ona dopiero w drugim kwartale. Dlatego spodziewamy się lepszych wyników w kolejnych kwartałach. Zakładamy też, że  na koniec tego roku uzyskana marża roczna zbliży się do poziomu 60 proc. – mówi Dariusz Pachla.

Strata netto grupy LPP w I kwartale 2010 roku wyniosła 4,8 mln zł wobec 7,8 mln zł straty rok wcześniej – podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być gorszy od konsensusu rynkowego zakładającego stratę na poziomie 0,9 mln zł. Zysk operacyjny w I kwartale wyniósł 8,5 mln zł wobec 2,75 mln zł straty w analogicznym okresie ubiegłego roku i był wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 6,2 mln zł EBIT. Przychody grupy spadły w I kwartale do 424,5 mln zł z 463,1 mln zł rok wcześniej. Konsensus zakładał przychody na poziomie 420,1 mln zł.

Jak informował Retailnet.pl, w 2009 roku łączna powierzchnia salonów sieci handlowych działających w ramach LPP SA wzrosła o ok. 65 tys. mkw. i na koniec ubiegłego roku wynosiła ok. 290 mkw. Pierwotne plany rozwoju zostały przekroczone. Uruchomiono ponad 220 placówek. Wzrost całkowitej powierzchni salonów sieci, wyrażony w wartościach bezwzględnych, był największy w historii działania LPP. Spółka LPP prowadzi sieci salonów Reserved, Cropp, Esotiq, House oraz Mohito.