Na przełomie 2009 i 2010 roku Grupa Empik wprowadziła do Polski dwie marki z segmentu mainstream fashion: New Look i Peacocks. Do końca 2014 roku EM&F planuje otworzyć do 30 sklepów z tym szyldem. Docelowo New Look wejdzie do 10-15 największych miast Polski. Powierzchnia typowych placówek będzie wynosić od 500 do 800 mkw.

Spółka NFI Empik Media & Fashion miała 8,49 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kwartale 2010 roku wobec 2,33 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 599,82 mln zł wobec 566,60 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym, w I kw. 2010 roku spółka miała 4,15 mln zł zysku netto wobec 21,05 mln zł zysku rok wcześniej. Narastająco w I-IV kw. 2009 roku spółka miała 87,39 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 126,11 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 2719,53 mln zł wobec 2297,00 mln zł. Jak informowaliśmy wcześniej, Grupa NFI EM&F zamierza osiągnąć istotny wzrost zysku w 2010 roku. W ocenie dyrektora finansowego spółki Jacka Bagińskiego, jest to możliwe dzięki zamknięciu 55 nierentownych sklepów w ubiegłym roku, połączonemu z otwarciami.

Na dzień 31 marca 2101 roku sieć sprzedaży Grupy Empik liczyła 662 punkty o łącznej pwierzchni 277 217 mkw. Na koniec I kwartału 2010 roku w Polsce działało 148 salnoów Empik, spółka Ultimate Fashion posiadała 113 sklepów marek odzieżowych, a spółka Maratex, która działa na rynkach wschodnich posiadała 77 sklepów w Rosji oraz 23 sklepy na Ukrainie. Grupa Smyk liczyła 73 sklepy, a Spiele Max, która działą w Niemczech liczyła 43 sklepy. Na koniec I kwartału 2010 roku działało łącznie 90 szkół jezykowych pod szyldem Empik School i Speak Up.