I kwartał pokazał stabilność wyników finansowych generowanych przez najemców Centrum, które przy analizie na metr kwadratowy były o ok. 1 proc. wyższe niż w roku ubiegłym – mówi Agnieszka Mielcarz, dyrektor CH Forum Gliwice.

W pierwszym kwartale 2010 roku wzrosła zarówno wartość sprzedaży, jak i odwiedzalność obiektu. – W omawianym okresie centrum odwiedziło blisko 1,5 miliona klientów, co oznacza 8 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego, jak również 9 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2008. W poszczególnych okresach wzrost odwiedzalności przekroczył 10 proc. w porównaniu do roku 2009 oraz 20 proc., biorąc pod uwagę wyniki za tożsamy okres z roku 2008. Warto także odnotować, że podczas gdy ogólnopolski Indeks FootFall wskazywał we wszystkich miesiącach I kwartału spadek liczby odwiedzin w wybranych centrach handlowych, CH Forum odnotowało wówczas wysoki wzrost odwiedzalności, średnio na poziomie 8 proc. w porównaniach rok do roku – informuje Agnieszka Mielcarz.

Tendencja wzrostu obrotów, jak i odwiedzalności CH Forum Gliwice, jest stała i na wciąż rosnącym poziomie, co pokazało już podsumowanie za rok 2009. – Klienci chętnie dokonują w Forum zakupów, wydając jednocześnie więcej pieniędzy. W porównaniu do roku 2009, widać przy tym utrzymujące się tendencje zakupowe. Największy wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale br. – na poziomie 30 proc., wygenerowała w CH Forum moda damska. Blisko 20 proc. wzrost w wybranych okresach zanotowała również gastronomia. Popularnością wśród klientów cieszy się także segment akcesoriów i upominków – wyjaśnia Agnieszka Mielcarz.

CH Forum, którego właścicielem jest niemiecki fundusz inwestycyjny DEKA Immobilien GmbH, osiągniętymi za I kwartał wynikami potwierdziło mocną pozycję na rynku. Centrum pozostaje interesującym miejscem dla sieci detalicznych poszukujących nowej lokalizacji na Śląsku. W ostatnich tygodniach do grona najemców FORUM dołączyła marka Puma. Niebawem w Forum poszerzy się też oferta gastronomiczna. Nowy food court zostanie otwarty pod koniec III kwartału br, jego rozbudowa ruszy w lipcu. Dzięki podjętym działaniom oraz zainicjowanym projektom CH Forum prognozuje dynamikę wzrostu obrotów w kolejnych kwartałach.

Centrum Handlowe Forum jest pierwszym wielkopowierzchniowym obiektem handlowym w Gliwicach, zlokalizowanym w samym centrum. Znajduje się w obrębie ulic Traugutta, Witkiewicza i Lipowej, w bliskim sąsiedztwie dworca autobusowego i kolejowego. Na terenie Forum znajduje się m.in.: 140 sklepów i punktów usługowych, hipermarket Carrefour oraz 13-ekranowe Cinema City. W bezpośrednim zasięgu oddziaływania Centrum Handlowego jest ponad pół miliona konsumentów. Forum położone jest w sercu jednego z najprężniej rozwijających się miast Śląska, w odległości 15 minut od największego węzła autostradowego w Europie Środkowej, węzła drogowego Gliwice – Sośnica.

Na początku kwietnia Centrum Handlowe Forum w Gliwicach zostało nominowane do finału konkursu Solal Marketing Awards 2010, organizowanego przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych. Forum, jako jedyne z polskich centrów, nominowano do nagrody w kategorii Business-to-Business. W 2009 roku gliwickie centrum pokonało konkurencję w kategorii Consumer and Trade Advertising, odbierając srebrną statuetkę (Silver Solal Awards) za kampanię "Stop Monotonii". Ogłoszenie wyników tegorocznego konkursu odbędzie się w 17 czerwca Lizbonie podczas Europejskiej Konferencji Marketingowej ICSC.