Jak podaje Asseco, celem wdrożenia było usprawnienie zarządzania łańcuchem dostaw na rynku kawy. Objęło ono kilkudziesięciu kluczowych dystrybutorów Tchibo Warszawa. „Wdrożenie naszej platformy to przełom w procesie współpracy producenta z siecią dystrybucyjną. Zastosowanie systemu Asseco EBI Enterprise umożliwia producentowi codzienną analizę rzeczywistej sprzedaży prowadzonej na poziomie pojedynczego sklepu oraz na bieżącą ocenę posiadanego przez dystrybutora stanu magazynowego” – powiedział Marek Jóźwik, Project Manager w Asseco Business Solutions, odpowiedzialny za wdrożenie systemu Asseco EBI Enterprise w Tchibo Warszawa.

System umożliwia firmom producenckim bieżące pozyskiwanie szczegółowych informacji na temat stanu zapasów ich produktów u dystrybutorów oraz ilości sprzedanego asortymentu do poszczególnych punktów detalicznych.
– Rozwiązanie pozwala na automatyczne mapowanie indeksów klienckich i produktowych (niezbędnych do efektywnej analizy) i kontroluje statusy poszczególnych, przetwarzanych kategorii danych. Przez system przechodzi miesięcznie średnio 20 milionów komunikatów. Asseco EBI Enterprise jest zintegrowany z ponad 140 systemami magazynowymi – czytamy w komunikacie.

Obecnie z oferowanej przez Asseco Business Solutions platformy korzysta kilkudziesięciu producentów, przede wszystkim z branży FMCG. Codziennie pozyskują oni dane od ponad 1600 podłączonych do platformy oddziałów dystrybucyjnych.

Tchibo jest czwartym co do wielkości producentem kawy na świecie. Firma obecna jest w Polsce od 1992 roku. Tchibo łączy wiedzę o kawie ze sprzedażą produktów użytkowych, oferowanych w tygodniowym cyklu w sklepach, na stoiskach Tchibo oraz w sklepie internetowym www.tchibo.pl.