Dla potrzeb sklepów Marks&Spencer wynajęte zostało 230 mkw. w Fashion House w Piasecznie oraz 345 mkw. w Fashion House w Gdańsku.

– Jeszcze przed wakacjami Marks & Spencer otworzy dwa sklepy outletowe na terenie centrum Fashion House w Piasecznie oraz Gdańsku. Obydwa centra outletowe mają doskonałą lokalizację i cieszą się dużą popularnością wśród kupujących. Jesteśmy zadowoleni, z tego że otwieramy sklepy właśnie tutaj. W obydwu outletach klienci będą mogli kupić znane ze świetnej jakości produkty Marks & Spencer – w bardzo korzystnych cenach. Będą to przede wszystkim ubrania, bielizna i akcesoria – informuje Joanna Pintal, Regional Marketing Manager z Marks and Spencer Poland.

Marks&Spencer to brytyjska sieć handlowa istniejąca od 1884 roku. W jej ofercie znajduje się odzież dla całej rodziny, kosmetyki, przedmioty do dekoracji domu. Sieć posiada sklepy w 7 miastach Polski: Warszawie, Koszalinie, Poznaniu, Legnicy, Piotrkowie Trybunalskim, Wrocławiu i Gdyni.

– W okresie kryzysu trend na rozsądne wydawanie pieniędzy, tzw. smart shopping, stał się bardzo popularny. To sprawia, że oferta outletu jest dla klientów niezwykle atrakcyjna. Dowodem na to mogą być wyniki osiągane przez sieć Fashion House Outlet Centre. Zanotowaliśmy średni wzrost frekwencji w naszych trzech obiektach wynoszący ponad 10 proc. oraz ponad 20 proc. wzrost sprzedaży w I kwartale br. w stosunku do analogicznego okresu 2009 r. – mówi Monika Idźkowska, Asset Manager Polonia Property Funds

Wzrost frekwencji w obiektach Fashion House Outlet Centre jest wyjątkowy na tle frekwencji centrów handlowych w Polsce. Z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych wynika, że notowany jest spadek frekwencji wynoszący -5,5 proc porównując rok do roku koniec marca 2009 i 2010 roku. Tendencja spadkowa łącznej frekwencji, liczonej rok do roku, utrzymuje się od stycznia br.

Konieczność oszczędzania w czasach spowolnienia gospodarczego przyczyniała się więc do spopularyzowania zakupów w obiektach, których ofertę stanowią nowe, markowe towary o cenach obniżonych od 30 do 70 proc. Zainteresowanie klientów zakupami w Fashion Housach przełożyło się na popyt na powierzchnię handlową w obiektach.
– Widzimy duże zainteresowanie wynajmem powierzchni w centrach Fashion House. Każde z centrum może pochwalić się kilkunastoma nowymi sklepami otwartymi w 2009 roku. Wówczas pojawiły się w obiektach m.in. sklepy: : Timberland, Mustang, Wójcik, Willsoor, Lacoste/Bench, Villeroy & Boch, Ryłko, Benetton, Reserved, Planet Outdoor – wylicza Monika Idźkowska.
W tym roku również nie zabrakło chętnych najemców. Do końca maja 2010 roku w sieci Fashion House Outlet Centre podpisała umowy na wynajem powierzchni dla 25 nowych sklepów.

Właścicielem sieci Fashion House Outlet Centre jest fundusz Polonia Property Funds.
Obecnie liczy on 3 obiekty: Fashion House Warszawa, Fashion House Sosnowiec oraz Fashion House Gdańsk. Pierwszy otwarty został w lutym 2004 roku w Sosnowcu. W październiku 2005 roku zostało oddane do użytku centrum w Gdańsku, a miesiąc później w Piasecznie koło Warszawy.
Wszystkie obiekty tworzące sieć położne są blisko centrum miasta i posiadają bardzo dobrą komunikację. Bez problemów można do nich dojechać transportem publicznym.