21 proc. klientów odwiedza CH z powodu restauracji

Dla 86,9 proc. respondentów centrum handlowe to miejsce, w którym mogą zrobić udane zakupy, ale jednocześnie cenią też inne jego funkcje. 26 proc. odwiedza je także ze względu na możliwość atrakcyjnego spędzenia wolnego czasu, 22,2 proc. uznaje je za dobre miejsce spotkań ze znajomymi, a 21,1 proc. gości w centrach handlowych z powodu dużego wyboru lokali gastronomicznych.

Na dodatkowe, poza handlem, funkcje centrów handlowych jako powód odwiedzin wskazują przede wszystkim osoby w wieku 18-34 lat oraz rodziny z dziećmi. Możliwość zrobienia zakupów oraz skorzystania z gastronomii i rozrywki w jednym miejscu, jako główne kryterium popularności centrów handlowych, wskazali respondenci ze wszystkich grup wiekowych – zarówno mieszkańcy wsi, jak i dużych miast.

Jak wynika z zeszłorocznego badania magazynu Nowości Gastronomiczne, wydawanego przez Brog Media Biznesu, około 9 proc. najemców centrów handlowych w Polsce to najemcy gastronomiczni. 52 proc. najemców gastronomicznych to znane ogólnopolskie sieci, a 48 proc. to lokalni przedsiębiorcy. Do najliczniej reprezentowanych marek należą: Sphinx, McDonlad’s, KFC i Grycan.

Zdaniem Agnieszki Górnickiej, prezesa firmy Inquiry, ciekawa oferta gastronomiczna leży w interesie wszystkich najemców, jak również operatora centrum, gdyz umożliwia klientom spędzenie w centrum handlowym wielu godzin i w konsekwencji wydanie większych kwot na zakupy.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie spółki Fabryka Biznesu, inwestora Centrum Handlu, Biznesu i Rozrywki „Sukcesja” w Łodzi.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016