Jak już podawał portal Retailnet.pl, od początku 2010 roku AmRest kończy restrukturyzację sieci restauracji marek własnych – Rodeo Drive i Freshpoint. Polega ona na zamknięciu najmniej rentowych lokali oraz wyłączeniu pozostałych z portfolio grupy i oddaniu ich w zarządzanie brand menedżerom. Ponadto AmRest koncentruje swoje siły na rozwoju nowych marek – Starbucks i Burger King.

W planach AmRestu jest otwarcie 60-70 nowych restauracji w 2010 roku wykorzystując wewnętrzne przepływy pieniężne oraz finansowanie dłużne. Ponadto dodatkowe środki pozyskane z emisji akcji dla amerykańskiego funduszy Warburg Pincus zostaną użyte do sfinansowania przyspieszonego wzrostu po roku 2010 w tym otwarcia ponad 100 restauracji w roku 2011.

Przypomnijmy, AmRest uzyskał w I kwartale br. 11,58 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2010 roku wobec 10,64 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 481,21 mln zł wobec 521,66 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.
 

Pierwsza restauracja Freshpoint pojawiła się w październiku 2006 r. w Warszawie. Do czerwca 2007 r. przybyło w stolicy kolejnych sześć oraz najnowsza we Wrocławiu. Oferta lokali skierowana jest przede wszystkim do osób z grupy wiekowej 18 – 39 lat o średnich i wyższych dochodach; do osób świadomych wagi zdrowego i różnorodnego odżywiania. Ponad połowa klientów freshpoint to kobiety w wieku 25 – 35 lat, pracujące w biurach, w wolnych zawodach oraz zajmujące kierownicze stanowiska. Dla tych osób propozycja freshpoint jest szczególnie atrakcyjna, ponieważ oferuje bardziej wartościowe i mniej kaloryczne jedzenie.