W branży zaczęły krążyć pogłoski, że Penta chce sprzedać liczącą ponad 2,15 tys. sklepów sieć, którą kupiła trzy lata temu za 550 mln zł. Teraz firma wycenia sieć na 200 mln euro. Jozef Janov, partner zarządzający Penta Investments na Polskę dementuje pogłoski i zapowiada, że firma chce rozwijać Żabkę na drodze akwizycji. Jak mówi Rzeczpospolitej, nie jest wykluczone, że w perspektywie roku – dwóch lat Penta przeprowadzi jej ofertę publiczną.

Fundusz nie chce podawać szczegółów – jaki pakiet może trafić do obrotu oraz czy spółka przy okazji debiutu przeprowadzi emisję nowych akcji.

Żabka Polska SA jest właścicielem największej sieci sklepów typu convenience w Europie Środkowo-Wschodniej, prowadzonych pod marką Żabka. Obejmuje ona ponad 2150 placówek. Punkty charakteryzują się powierzchnią sprzedaży o wielkości ok. 60 mkw., umożliwiającą szybkie i wygodne zakupy. Są czynne od 6.00 do 23.00 przez 365 dni w roku.

W 2007 roku 100 proc. akcji Żabka Polska zostało zakupionych przez środkowo-europejską grupę inwestycyjną Penta Investments. Nowy właściciel kontynuuje i wspiera strategię rozwoju spółki i dalszą rozbudowę formatu convenience w Polsce.

W tym roku Żabka Polska podjęła decyzję o rozwoju segmentu marki własnej. Pierwsze 70 produktów jest już na półkach, a do końca roku ma ich być 200. Żabka jest pierwszą siecią convenience w Polsce, która na tak szeroką skalą zdecydowała się wprowadzić do sprzedaży marki własne.