Ice Cafe wchodzi do kolejnych centrów handlowych

– W ubiegłym tygodniu otworzyliśmy 130-metrowy lokal w CH Suwałki Plaza, w kwietniu – lodziarnię w Zgorzelec Plaza (100 mkw.) i w kieleckim Realu (90 mkw.). Ponadto dwa tygodnie temu ruszyła mega-wyspa lodowa w CH Fashion House w Piasecznie pod Warszawą, a wcześniej lokal w centrum Tesco Łódź – podał Adam Szczuka. 
Dzięki tym otwarciom sieć powiększyła się do 27 lokali. Firma planuje dalszy rozwój i w tym celu uruchomiła program franczyzowy. Strategia rozwoju sieci zakłada nowe otwarcia głównie w galeriach i pasażach handlowych.

Pięć nowych lodziarni w niespełna pół roku to dobry wynik w porównaniu z 2009 r., kiedy ruszyły cztery lodziarnie (Gdynia, Łódź, Gorzów Wlk. i Poznań).

Ice Cafe Sp. z o.o. rozpoczęła działalność w 1999 roku. Początkowo spółka otwierała lodziarnie pod różnymi szyldami, ale ostatecznie zdecydowała się na ujednolicenie wizerunku. W maju 2005 roku w Poznaniu ruszyła pierwsza lodziarnia pod nazwą Ice Cafe.

Poprzez kolejne otwarcia Ibiza Ica Cafe zaostrza konkurencję na rynku sieciowych lodziarni. W tej chwili przoduje na nim Grycan, który prowadzi już ponad 80 lokali i wysp. Daleko – po obu tych markach – są inne sieci, takie jak: Świat Lodów (dziewięć lokali), Lody Gotti (osiem), Lody Bonano i Lodomania (po siedem) oraz obecna od kilku miesięcy na NewConnect – Ibiza Ice Cafe (cztery lodziarnie).

Jak już pisaliśmy, Nielsen podaje, że wartość rynku lodów w Polsce w okresie kwiecień 2009-marzec 2010 wyniosła 1,125 mld zł (wzrost o 1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego). Niestety firma nie posiadają szczegółowych danych, które pozwoliłyby na oszacowanie wartości lodów gastronomicznych. Wiadomo jednak, że udział tej kategorii w całym rynku lodów ma tendencję wzrostową.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016