Liderem pozostaje Carrefour z 44 stacjami benzynowymi.

Intermarché jest w ostatnich miesiącach najaktywniejszą z pośród sieci handlowych rozwijających własną sieć stacji. W pierwszym półroczu oddała do użytku pięć nowych placówek. Każda z nowo otartych stacji posiada w ofercie benzynę Pb-95 oraz Pb-98, olej napędowy, a także gaz LPG. Ponadto klienci mogą korzystać z dodatkowych usług, m.in.: kompresora do pompowania kół oraz odkurzacza. Paliwa dostarczane są przez firmę J&S Energy SA, a ich jakość na bieżąco kontrolowana przez niezależne laboratorium, ponieważ stacje włączone są do monitoringu jakości paliw BAQ.

Dodatkowo przy stacjach benzynowych w Zawierciu oraz Sulęcinie funkcjonują czynny całą dobę sklepiki o powierzchni 120 mkw. oraz 54 mkw. W sumie Grupa Muszkieterów ma już 10 stacji tego typu w Polsce. – W ich ofercie, poza podstawowymi artykułami, znaleźć można produkty marek własnych – mówi Aleksander Hołoga, specjalista ds. stacji paliw Dyrekcji Handlowej Intermarché.

Stacje paliw budowane przy sklepach Intermarché to stały element strategii Grupy Muszkieterów, który zakłada uzupełnienie oferty jej sklepów. W ten sposób sieć oferuje swoim klientom kompleksowość usług. Docelowo stacje benzynowe funkcjonować będą przy każdym supermarkecie Intermarché, jeśli tylko ich uruchomienie będzie tam możliwe.

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem ponad 170 niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów licząca obecnie 147 supermarketów Intermarché oraz 70 sklepów. W 2009 r. obroty grupy przekroczyły 3,27 mld zł. Rozwojem obu sieci kieruje spółka ITM Polska. Plany strategiczne Grupy zakładają ekspansję sieci głównie w małych i średnich miejscowościach, o wielkości do 70 tys. mieszkańców.