Rusza budowa poznańskiej Galerii MM

Budynek będzie miał pięć kondygnacji nadziemnych oraz cztery podziemne. Powierzchnia całkowita wyniesie 35 tys. mkw., z czego dla najemców przewidziano nieco ponad 16 tys. mkw.
Łącznie w galerii zaplanowano 71 punktów handlowo-usługowych z gastronomią, które ulokowane zostaną na poziomie – 1, parterze oraz piętrze pierwszym i drugim. Kondygnacje -2 i -3, posłużą jako parkingi dla 280 samochodów. Na najwyższych piętrach zaplanowano powierzchnię biurową. Zakończenie budowy zaplanowano w IV kwartale 2011 r. Cała inwestycja będzie kosztowała ok. 150 mln zł.

Budynek został zaprojektowany w ten sposób, aby przechodnie mogli skracać drogę, wędrując ze św. Marcina na al. Marcinkowskiego. Projekt zakłada stworzenie pieszej aleji, która połączy obydwie ulice. Zewnętrzna architektura obiektu charakteryzuje się śmiałymi rozwiązaniami. Elewację tworzą zróżnicowane, nierównomierne płaszczyzny wykonane z wysokiej jakości kamienia. Z poziomu ulicy zaplanowano obszerne witryny sklepowe.

Projekt budynku powstał w poznańskiej pracowni Studio ADS, znanej z takich projektów jak Stary Browar w Poznaniu, Port Lotniczy Ławica w Poznaniu czy Galeria Handlowa Cuprum Arena w Lubinie na Dolnym Śląsku. Inwestorem jest spółka Galeria MM SPV, której udziałowcami są: Wielkopolskie Centrum Wspierania Inwestycji, Galeria Poznań MM oraz Ataner sp. z o.o. – poznański deweloper, który jest głównym udziałowcem i jednocześnie realizatorem całego przedsięwzięcia. Komercjalizację prowadzi agencja Cushman & Wakelfield.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016