Rozwój firm specjalistycznych we franczyzie

Sieci specjalistyczne działają we wszystkich branżach. Począwszy od detalicznych sklepów z żywnością kończąc na usługach medycznych. – Kryteria specjalizacji nie są zawsze jednorodne, mogą nimi być, m.in. szeroka oferta w wąskiej kategorii, niszowość biznesu, specyficzny klient czy też sprofilowane oczekiwania wobec franczyzobiorcy. Zawsze jednak istotną cechą sieci specjalistycznej pozostaje fachowość i wysokie kompetencje obsługi – czytamy w raporcie.

Według ekspertów z firmy PROFIT  najliczniejszą grupę stanowią wśród sieci specjalistycznych sklepy z art. spożywczymi, a ich oferta ogranicza się do wybranej kategorii (łącznie około 1400 placówek franczyzowych). Są to na ogół placówki otwierane przez np. producentów mięs i wędlin (Sokołów, Makton, Bieszczadzkie Specjały), piekarnie (Kubiak, Pod Strzechą), sklepy z produktami tradycyjnymi (Produkty Benedyktyńskie, Bacówka Towary Tradycyjne). Swoje miejsce w tej grupie znalazły również sklepy z alkoholami (Winoteka, Dobrewina.pl), herbatą i kawą (Czas na herbatę, Tea for you oraz Pożegnanie z Afryką). Są to sieci, w których istotnym kryterium jest pasja. Bogatą ofertę w tej grupie uzupełniają systemy oferujące zdrową żywność, np. Żółty Cesarz – sieć wegetariańskich sklepów z żywnością BIO oferująca także biokosmetyki i publikacje poświęcone zdrowemu żywieniu. 

W branży specjalistycznej nie można również zapomnieć o licznej ilości salonów z wyposażeniem wnętrz (Komfort, Ruck Zuck, Majster etc). Ich łączna liczba przekracza obecnie 500 licencjonowanych placówek. Do specjalistycznych sieci franczyzobiorców należą również sklepy ze sprzętem IT, sklepy ze sprzętem ortopedycznym i rehabilitacyjnym oraz apteki.

Reklama

Galeria Jurajska