Simple wejdzie na rynki zagraniczne

Plany rozwoju sieci na terenie naszego kraju nie są znane. Obecnie pod marką Simple funkcjonują 44 salony.

Oprócz ekspansji zagranicznej, firma planuje w tym roku zadebiutowć na giełdzie i uzyskać 10 mln zł, które powinny wpłynąć z podwyższenia kapitału i będą głównie wykorzystane na rozwój sieci handlowej i zasilenie kapitału obrotowego. Jesionowski przyznaje, że nowo otwierane placówki powinny być zmodernizowane, czyli nieco większe niż dotychczasowe. Ich średnia powierzchnia ma liczyć około 120–130 mkw. Obecnie jest to około 80 mkw. – Jeśli w galeriach będzie możliwość zwiększenia powierzchni naszych salonów, to zamierzamy z niej skorzystać – mówi.

W 2009 r. Simple uzyskało 60,7 mln zł przychodów i ponad 2 mln zł zysku netto. Simple Creative Products jest  to ekskluzywna marka modowa dostępna na polskim rynku od 1993 roku, kiedy to stworzona została przez projektantki Lidię Kalitę i Maję Palmę. W roku 2006 spółka giełdowa Gino Rosii SA objęła 100 proc. udziałów w firmie, co dało  początek grupie modowej Gino Rosii SA. Strategia spółki zakłada rozwój poprzez fuzje i przejęcia. W przyszłości  do grupy dołączyć mają firmy zajmujące się handlem i produkcją odzieży męskiej i dziecięcej.