– 20 lat temu nawet w najśmielszych przypuszczeniach nie zakładałem, że będę miał zaszczyt i odpowiedzialność stać na czele tak silnego i prężnego organizmu. Jesteśmy obecnie największą polską grupą handlową. Mamy z czego być dumni – mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperii. – Większość celów, jakie przed sobą stawialiśmy, udało nam się zrealizować. Obecnie pochylamy się nad jakością, produktywnością i kosztami. Myślimy też o kolejnych połączeniach i konsolidacji rynku. Chcemy się dalej rozwijać i poprawiać wyniki finansowe, to nieustający cel stojący przed firmą – dodaje Kawa.

W 1990 roku, gdy grupa rozpoczynała działalność, zatrudniała jedynie 5 osób i zajmowała niewielki magazyn w centrum Lublina. Dziś Emperia to lider polskiego handlu. Poprzez swoją sieć dystrybucyjną, opartą głównie na spółce Tradis, dostarcza ponad 27 tysięcy różnego rodzaju produktów do 50 tysięcy sklepów w całej Polsce. Emperia organizuje działalność ponad 4 tysięcy sklepów o różnorodnych formatach, zarówno dużych supermarketów, jak i mniejszych placówek, działających w systemie franczyzy. W całym kraju w spółkach Emperii pracuje 13 tysięcy osób. Funkcjonowanie Grupy Handlowej Emperia koordynuje notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Emperia Holding SA. Do holdingu należą takie marki jak: Stokrotka, Delima, Milea czy Groszek,