Napoje gazowane najczęściej piją mężczyźni do 30 roku życia. Co trzecia badana osoba nie pija napojów gazowanych dlatego, że uważa je za niezdrowe. Najbardziej docenianym pod względem smakowym i zdrowotnym napojem są soki 100 proc. Dwie piąte Polaków przynajmniej kilka razy w tygodniu deklaruje ich picie. Są to przede wszystkim ludzie młodzi i wykształceni.

Świadomych klientów interesują najbardziej zawarte w napojach dodatki, takie jak cukier, słodziki, barwniki i konserwanty. Szczególnie uwrażliwieni są oni na te ostatnie. 87 proc. badanych jest przekonanych, że woda nie zawiera żadnych dodatków, podobnie uważa co trzecia osoba w przypadku soków 100 proc. Bezapelacyjnie, większości zależy, by kupowane produkty nie miały dodawanej „chemii”. Mimo, że na rynku dostępnych jest wiele rodzajów opakowań, wybór produktu w danym opakowaniu jest uzależniony od upodobań smakowych konsumenta. Oznacza to, że konsument wybierając butelkę, karton lub puszkę kieruje się wyłącznie wartością smakową i świeżością. Zdaniem większości konsumentów „zdrowe” są opakowania szklane, dużo mniejszym zaufaniem darzone są opakowania kartonowe i plastikowe. Badanie jednoznacznie pokazuje, że Polacy nie widzą związku między rodzajem opakowania, a koniecznością dodawania konserwantów do produktu.

Współczesna technologia aseptyczna pozwala na całkowite wyeliminowanie konserwantów, bez utraty walorów smakowych przy jednoczesnym zachowaniu 12-miesięcznego terminu przydatności do spożycia. Dlatego też celem kampanii edukacyjno-informacyjnej, organizowanej przez firmę Tetra Pak w Polsce, jest uświadomienie Polakom, że technologia aseptyczna ma kluczowe znaczenie dla zdrowia.