Carrefour: 528 mln euro sprzedaży w II kw. br.

Całe pierwsze półrocze bieżącego roku francuski detalista zakończył w naszym kraju sprzedażą na poziomie 1,072 mld euro, co oznacza wzrost 15,5 proc. rok do roku. Po stałym kursie wymiany wynik ten jednak spada do 3,4 proc.

Globalna sprzedaż francuskiego detalisty w drugim kwartale 2010 r. osiągnęła poziom 24,9 mld euro i jest to o 2,1 proc. więcej niż rok wcześniej. W pierwszej połowie tego roku sprzedaż sieci wzrosła o 2,7 proc. do 48,9 mld euro.

Carrefour Polska należy do Grupy Carrefour, czyli francuskiej sieci hipermarketów i supermarketów. Historia firmy sięga roku 1963, wówczas w Annecy we Francji powstał pierwszy supermarket tej marki. Wybudowano go na skrzyżowaniu pięciu ulic, stąd też nazwa Carrefour, która w języku francuskim oznacza "skrzyżowanie". Od momentu założenia firma otworzyła w 33 krajach Europy, Azji i Ameryki Południowej ponad 15 tys. sklepów, w których pracuje prawie pół miliona pracowników.

W Polsce pierwszy hipermarket Carrefour został otwarty w listopadzie 1997 roku w Łodzi. W roku 2000 do sieci dołączyły supermarkety Champion i Globi. Natomiast w roku 2007 Carrefour przejął 183 supermarkety Albert, 15 hipermarketów Hypernova oraz cztery stacje benzynowe.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016