Organic Farma Zdrowia chce otwierać 3-5 sklepów rocznie

Fundusz nie wyklucza zainwestowania w Organic Farma Zdrowia dodatkowych 3-4 mln zł. – Wierzymy, że to dokapitalizowanie wpłynie bardzo pozytywnie na spółkę. Po pierwsze, będziemy mogli kontynuować dynamiczny rozwój sieci. Przez ostatni rok nic w tej kwestii się nie działo, ze względu na brak kapitału nie otwieraliśmy nowych delikatesów – powiedział PAP Sławomir Chłoń, prezes spółki.

Strategia firmy zakłada powiększenie średniej wielkości placówek handlowych, z obecnych 70 mkw. do ok. 140-150 mkw. Firma zamknęła dwie nierentowne placówki, a do końca br. może zlikwidować kolejne trzy.

Spółka chce też rozwijać dystrybucję, wkrótce może poinformować o przejęciu. – Chcemy zainwestować w logistykę i dystrybucję, bo to staje się ważnym elementem, zwłaszcza w przypadku rozwoju sieci ta dystrybucja musi być bardzo dobra, a jednocześnie wierzymy, że ten kanał jest bardzo potrzebny w Polsce – powiedział prezes Chłoń. Spółka pracuje nad przejęciem firmy dystrybucyjnej, która pracowałaby na potrzeby sieci oraz obsługiwała klientów zewnętrznych.

Obecnie sieć detaliczna Organic Farma Zdrowia składa się z 17 delikatesów na terenie 9 miast Polski. Przychody netto ze sprzedaży Organic Farma Zdrowia SA w 2009 roku przekroczyły poziom 20,33 mln zł, rosnąc o 20 proc. w stosunku do sprzedaży poprzedniego roku. Oferta handlowa spółki zawiera 4 tys. produktów od najlepszych producentów żywności ekologicznej i naturalnej w Polsce i Europie, w tym już ponad 150 produktów marek własnych.