– Sieć dyskontowa Textilmarket odnotowała wzrost sprzedaży o 18 proc., do poziomu 75,1 mln zł. Na krajowym rynku modowym odnotowano spadek sprzedaży o niecałe 4 proc., do poziomu 58,8 mln zł. Natomiast sprzedaż rynku modowego za granicą zwiększyła się o ponad 4 proc. i wyniosła 4,8 mln zł – czytamy w komunikacie.

W okresie styczeń-czerwiec szacunkowa wartość marży handlowej grupy wzrosła o 8 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. Firma odnotowała wzrost marży zarówno na rynku dyskontowym, jak i modowym o odpowiednio o 21 proc. i 7 proc.

– Pomiędzy końcem pierwszego półrocza 2009 i 2010 roku powierzchnia sieci sklepów dyskontowych zwiększyła się o 22 proc., a sklepów działających na rynku modowym w Polsce o 1 proc. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (tzn. takich, które działały w poszczególnych miesiącach zarówno w bieżącym jak i poprzednim roku) w sektorze dyskontowym wzrosła o 4 proc., a w sektorze modowym odnotowano nieznaczny, 1-proc. spadek – informuje spółka.

Redan SA zajmuje się projektowaniem, produkcją, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Funkcjonuje w ramach Grupy Kapitalowej, w której poszczególne spółki zajmują się rozwojem i sprzedażą popularnych marek odzieżowych takich jak: Top Secret, Troll, Textilmarket.

Redan SA powstał w 1995 roku. W 2003 roku akcje spółki zostaly dopuszczone do publicznego obrotu na Gieldzie Papierów Wartosciowych w Warszawie. W okresie 2003- 2007 Grupa Kapitalowa Redan przeszła intensywne przekształcenia wewnetrzne realizowane w trakcie bardzo dynamicznego rozwoju. Zostały zmienione kanaly dystrybucji – obecnie ponad 90 proc. przychodów ze sprzedaży realizowanych jest we własnych sieciach detalicznych.