Metro Group, koncern handlowy prowadzący sieci Makro Cash & Carry, Real, Media Markt i Saturn, pomaga rodzinom poszkodowanym przez tegoroczną powódź. Oferuje dzieciom z rodzin dotkniętych tą tragedią wyjazd na kolonie do miejscowości Ruciane Nida. Koncern sfinansuje dwutygodniowe wczasy dla grupy 50 dzieci z klas I-IV szkół podstawowych i gimnazjalnych w terminie 2-16 sierpnia 2010 roku.

Dzieci pochodzą z trzech rejonów, w których powódź dokonała poważnych zniszczeń: Sandomierz oraz gminy Dwikozy i Gorzyce w województwie podkarpackim. W realizacji tego przedsięwzięcia uczestniczy Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce wraz z trzema lokalnymi organizacjami grantowymi.

Pomoc Metro Group dla powodzian przybrała także formę udziału w zbiórkach publicznych. W maju b.r. firma wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem zorganizowała w warszawskiej siedzibie koncernu publiczną zbiórkę darów. Zbiórka odbyła się również w centrali Media Saturn Holding Polska. Na apel odpowiedziało bardzo wielu pracowników. W ciągu dwóch dni udało się zgromadzić setki kilogramów żywności trwałej, artykułów higienicznych, chemii gospodarczej, koców, nowej odzieży. Dary zostały przekazane powodzianom za pośrednictwem mazowieckiego oddziału Polskiego Czerwonego Krzyża.

Sieci handlowe Real i Makro włączyły się także w akcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej pomocy „Stop powodziom”, umożliwiając wolontariuszom zbiórkę pieniędzy od klientów na terenie swoich obiektów handlowych. Sieć Real prowadzi obecnie akcję "Punkty dla potrzebujących – pomoc powodzianom”. Potrwa ona do końca sierpnia b.r. Punkty przekazane przez klientów-uczestników Programu Payback zostaną wymienione na żywność, którą Bank Żywności w Krakowie przekaże osobom poszkodowanym w powodzi.