– Ten rodzaj współpracy ze sprzedawcą detalicznym Lenovo podjęło po raz pierwszy w Polsce,. Zawarcie umowy umożliwia Komputronikowi dostęp do szerokiej gamy produktów Lenovo w konkurencyjnych cenach. Lenovo jest obecnie czwartym największym na świecie producentem komputerów osobistych i największym producentem na rodzimym rynku chińskim – czytamy w komunikacie wydanym przez spółkę.

Zarząd Komputronika szacuje, że obroty na produktach marki Lenovo wyniosą około 350 mln zł w ciągu 5 najbliższych lat. – Zawarcie umowy przełoży się na niższe ceny zakupu i uzyskanie wyższej rentowności. Po podpisaniu omawianej umowy, Komputronik SA nabywa notebooki już bezpośrednio od większości czołowych producentów komputerów przenośnych. Tym samym Komputronik SA realizuje strategię uniezależniania się od lokalnych kanałów dystrybucyjnych, co przekłada się na ściślejszą współpracę z producentami, wyższe marże i lepsze wsparcie marketingowe. W pierwszym kwartale roku obrachunkowego 2010/2011, czyli w drugim kwartale kalendarzowym br, Komputronik sprzedał ponad 33 proc. więcej laptopów niż w analogicznym okresie roku ubiegłego . Umowa została uznana za znaczącą, gdyż przewidywane przychody ze sprzedaży produktów Lenovo w ciągu najbliższych 5 lat, Zarząd Emitenta szacuje na 350 mln zł, tj . więcej niż 10 proc. kapitałów własnych Emitenta – podano w komunikacie.

Sieć salonów Komputronik jest jedną z najszybciej rozwijających się na polskim rynku. Szczególnie istotny był pod tym względem 2009 rok, w którym uruchomionych zostało około 50 nowych sklepów franczyzowych. W 2010 roku Komputronik SA będzie kontynuować rozwój. Nowe salony mają powstawać w tych regionach, w których do tej pory spółka nie była reprezentowana w zadowalającym stopniu. Obecnie sieć salonów Komputronik – własnych, franczyzowych oraz partnerskich – liczy ponad 300 punktów na terenie całej Polski.