W mniejszych miastach wciąż warto inwestować

W mniejszych miastach wciąż warto inwestować

W mniejszych miastach wciąż warto inwestować

Perłą w koronie jest nasze regionalne centrum handlowe w 30-tys. Kłodzku – Galeria Twierdza Kłodzko. Obroty najemców są tam zbliżone do tych osiąganych w galeriach w wielkich aglomeracjach. Dlatego teraz otwieramy drugą część tego centrum, przez co łącznie będzie ono mieć 33 tys. mkw. powierzchni.
Muszę podkreślić, że obecnie projekty są wnikliwie analizowane przez finansistów oraz sieci, które czasami decydują się na wynajem powierzchni dopiero po trwających miesiącami rozmowach. Długofalowe umowy, takie jak podpisana ostatnio z Marks & Spencer, to najlepsza rekomendacja dla trafionej lokalizacji centrum handlowego.

Dla banków nie jest ważna wielkość miasta, ale możliwość komercjalizacji. Muszę powiedzieć, że sytuacja idzie ku lepszemu. Banki zaczynają zupełnie inaczej rozmawiać z deweloperami i powoli zmieniają warunki kredytowania na bardziej atrakcyjne. Pojawiło się także ożywienie wśród funduszy inwestycyjnych, które są zainteresowane nie tylko kupnem obiektów, ale również współfinansowaniem inwestycji.

Najemcy naszych powierzchni handlowych są naszymi partnerami. Ponieważ mamy własny, stworzony od podstaw dział komercjalizacji, negocjując stawki czynszu jesteśmy w stanie dostosować je do parametrów danej inwestycji. Współpraca z najemcami jest elastyczna, w trudnych sytuacjach negocjujemy i pomagamy im poprzez czasowe obniżenie stawek czynszu czy dodatkowe promocje.

Od lat realizujemy projekty dla globalnych operatorów, takich jak Carrefour, Castorama, Leroy Merlin i Tesco. Obecnie dostrzegam pewne tendencje rynkowe: ostygła nieco ekspansja ze strony dużych operatorów, ale mniejsze sklepy rozwijają się w najlepsze. Realizujemy centra dla Biedronki i ALDI. Mamy w przygotowaniu kolejnych kilkanaście tego rodzaju inwestycji. Dla sieci to kwestia dobrania odpowiednich nieruchomości, na których chcieliby otworzyć swoje salony. Teraz przewagę zyskują ci, którzy mają zabezpieczone dobre tereny inwestycyjne.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016