Wspólna akcja Inter IKEA Centre Group i Polskiej Akcji Humanitarnej potrwa do końca sierpnia. Zebrane środki zostaną przeznaczone na remonty i odbudowę zniszczonych powodzią domów i gospodarstw rolnych oraz na zakup podstawowych przedmiotów niezbędnych do życia takich jak: odzież, środki czystości, pościel, naczynia czy meble.

– Nasza firma angażuje się w pomoc dla poszkodowanych przez powódź – informuje Iwona Borkowska, Marketing Manager IICG Polska. – Zachęcamy klientów naszych centrów i parków handlowych do spontanicznej pomocy. Liczy się każda złotówka. Wierzymy, że dzięki wspólnej akcji z PAH pomożemy ludziom, którzy w wyniku powodzi stracili często cały dorobek życia – dodaje.

Pozostałe spółki z grupy IKEA w ramach pomocy powodzianom przekazały produkty z asortymentu IKEA o wartości ponad miliona złotych. Trzy tiry z produktami zostały już wysłane do Sandomierza, następne w najbliższym czasie trafią do kolejnej dotkniętej powodzią miejscowości.

Inter IKEA Centre Polska S.A., należy do grupy IKEA. Firma istnieje na polskim rynku od 1988 roku. Podstawowym celem jej działalności jest przygotowanie, realizacja i kompleksowa obsługa własnych inwestycji komercyjnych. IICP jest właścicielem siedmiu centrów handlowych: w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach oraz dwóch w Warszawie. Obecnie firma pracuje nad projektem pierwszego w Polsce miasteczka handlowego Bulwary Poznańskie oraz prowadzi prace koncepcyjne związane z budową centrów handlowych w Lublinie, Rzeszowie i Częstochowie.

IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które rocznie odwiedzane są przez około 16 milionów Klientów. Asortyment IKEA zawiera 9500 produktów wyposażenia domu. Asortyment rozwijany jest w oparciu o życie w domu, a w szczególności bazuje na potrzebach dużej liczby ludzi z ograniczonymi dochodami i o ograniczonej powierzchni mieszkalnej.