Kierownictwo firmy prognozuje 20 proc. wzrost sprzedaży na podsatwie wyników sprzedaży w I półroczu 2010 r. oraz zamówień zebranych na II półrocze 2010 r. – podaje PAP.

Silvano Fashion Group to estońska spółka, która powstała z przeprowadzonej w 2007 roku fuzji firm: PTA Grupp, zajmującej się odzieżą kobieca i Silvano FG, wyspecjalizowanej w damskiej bieliźnie. Grupa ma marki we wszystkich segmentach rynku, poza najwyższą półką. Asortyment marek zarządzanych przez grupę obejmuje zarówno marki bielizny, między innymi: Milavitsa, Alisee, Aveline, Lauma i Laumelle; jak równiż marki odzieży damskiej, a w tym szczególnie popularne PTA i MasterCoat.

Produkty grupy są nie tylko popularne w krajach Wspólnoty Niepodległych Państw i na Białorusi, ale również w krajach skandynawskich. Firma ma własne fabryki i jednocześnie część produkcji zleca na zasadzie outsourcingu producentom z Białorusi. Spółka systematycznie odchodzi od profilu tradycyjnego producenta odzieży i hurtowego dystrybutora na rzecz nowoczesnej organizacji nastawionej na skuteczną sprzedaż poprzez własną sieć. Aktualny stosunek przychodów ze sprzedaży hurtowej, do przychodów ze sprzedaży detalicznej to 70 proc. do 30 proc.

Na koniec I półrocza 2010 Grupa w ramach franczyzy prowadziła 369 punktów sprzedaży bielizny Milavitsa i Lauma, z czego 49 sklepów było bezpośrednio prowadzonych przez Silvano. W zakresie sprzedaży detalicznej Silvano koncentrowało się na rozwoju franczyzy.