Mistrzostwa świata w piłce nożnej, a także przedwakacyjne zakupy pozytywnie wpłynęły na polski rynek sprzętu audio-video. Największym popytem cieszyły się w tym okresie duże telewizory LCD oraz aparaty cyfrowe.

– Pierwsza połowa tego roku na rynku audio-video była wyraźnie lepsza niż ten sam okres 2009 roku. Wpływ na to miał zapewne Mundial, ale także poprawiająca się pozycja naszej firmy w tym segmencie produktowym. W przypadku aparatów fotograficznych zauważyliśmy wzrost zainteresowania lustrzankami oraz hybrydami. Producenci tego rodzaju sprzętu zaoferowali między innymi bardzo interesujące, małe aparaty z wymiennymi obiektywami. Z kolei spadek cen telewizorów LCD z podświetleniem LED zachęcił użytkowników do wymiany dotychczasowych odbiorników na nowocześniejsze – mówi Piotr Zieliński, kierownik internetowego sklepu Komputronik.pl.

Szczególnym popytem wśród klientów Komputronik.pl cieszył się 46-calowy Samsung UE46C7000 z podświetleniem LED, rozdzielczością Full HD i 4 złączami HDMI. Chętnych nie brakowało także na 50-calowego Panasonica TX-P50V10E (Full HD, 3 HDMI, MPEG-4, 600 Hz). W pierwszych sześciu miesiącach 2010 roku użytkownicy nowoczesnych technologii kupowali ponadto najczęściej: aparat cyfrowy Fuji FinePix S2100HD oraz lustrzankę Nikon D3000 z obiektywem AF-S DX18-55MM F/3.5-5.6G VR.

Spośród projektorów szczególnie chętnie wybierano LG DS420. Z kolei najpopularniejszym kinem domowym wśród klientów Komputronik.pl okazał się Samsung HT-BD1255. W segmencie audio-video znajdują się także takie produkty, jak odtwarzacze HD. Wśród nich szczególnie dużo nabywców znalazł model Ferguson HDplayer 110. Urządzenie pozwala oglądać fimy HD, nagrania z kamer HD, słuchać cyfrowej muzyki w najwyższej jakości czy też prezentować zdjęcia w rozdzielczościach HD na ekranie TV.

Pierwsza połowa 2010 roku była znacząca dla rynku audio-video między innymi ze względu na wprowadzenie do sprzedaży telewizorów 3D. Popyt na te urządzenia stale rośnie, choć na razie sprzedaż nie przekracza kilkuset sztuk tygodniowo w skali całego kraju. Spodziewany spadek cen spowoduje dalszy wzrost zainteresowania odbiornikami 3D.

W dziale Audio-Video internetowego sklepu Komputronik.pl znajdują się m.in.: telewizory, projektory, kino domowe, odtwarzacze DVD i HD, amplitunery, głośniki, mini wieże, kamery wideo, aparaty cyfrowe, konsole do gier i odtwarzacze MP3.

Komputronik SA zatrudnia obecnie ponad 700 pracowników i osiągnęła w 2008 roku przychody roczne przekraczające 750 mln zł. Od lipca 2007 roku akcje Komputronik SA notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Sieć sprzedaży firmy liczy już obecnie prawie 300 salonów. Klienci obsługiwani są poprzez sieć składającą się z salonów własnych, partnerów franchisingowych i sklepów Komputronik Partner oraz sklep internetowy www.komputronik.pl. Firma zajmuje się też produkcją i serwisem komputerów własnej marki – Komputronik SENSILO, Komputronik INFINITY oraz Komputronik PRO.