Action zwiększył sprzedaż w II kw. 2010 roku

Piotr Bieliński, prezes Action, w rozmowie z PAP zaznaczył, że przy ocenie wyników sprzedaży, trzeba również zwrócić uwagę na fakt, że II kwartał 2010 roku przyniósł wiele nieoczekiwanych wydarzeń, które zahamowały sprzedaż. W jego opinii, bez ich udziału spółka mogłaby osiągnąć nawet około 30-procentowy wzrost rok do roku. – Jednocześnie, głównie ze względu na przewalutowanie sald, spodziewam się słabszego wyniku netto i operacyjnego w II kwartale – mówi. Wyjaśnia przy tym, że wzrost sprzedaży był związany przede wszystkim z wcześniejszymi inwestycjami w nowe działy i wzmocnieniem tych, w których analitycy firmy na długo wcześniej zakładali wzrost. – Ponieśliśmy związane z tym dodatkowe koszty, które obciążyły wyniki, a zwrot z nich będzie widoczny dopiero w III i IV kw. Dodatkowe koszty to np. amortyzacja nowej linii logistycznej oraz koszty inwestycji w nowe działy – tłumaczy w rozmowie z PAP.

Grupa Kapitałowa Action działa w sektorze handlu i produkcji urządzeń IT, RTV/AGD, sprzętu biurowego oraz materiałów eksploatacyjnych. Dodatkowo Action jako dystrybutor współpracuje z ponad 250 producentami. W roku obrachunkowym 2008/2009 grupa osiągnęła 2 344 mln zł przychodu, zachowując zysk netto na poziomie 33,8 mln zł.
 

Reklama

Galeria Jurajska