– Spadek sprzedaży wynikał głównie z umocnienia się złotówki do dolara amerykańskiego i spowodowany tym słabszy wynik restauracji amerykańskich w przeliczeniu na polską walutę – podała spółka w raporcie finansowym.

Zysk netto grupy AmRest przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w II kwartale 2010 roku 12,4 mln zł, a w I półroczu – 23,9 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej w okresie kwiecień-czerwiec br. kształtował się na poziomie 13,26 mln zł, natomiast w pierwszych sześciu miesiącach 2010 r. – 38,14 mln zł.

Obecnie AmRest ma w portfolio 443 restauracje takich sieci jak KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks oraz Applebee’s, którymi operuje w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz Ameryki Północnej (Polska, Czechy, Węgry, Rosja, Serbia, Bułgaria i Stany Zjednoczone). AmRest jest franczyzobiorcą firmy Yum! Brands Inc. w zakresie marek KFC oraz Pizza Hut. Restauracje Burger King funkcjonują także na zasadzie franczyzy, na podstawie umowy z Burger King Europe GmbH. Restauracje Starbucks otwierane są przez spółki joint venture AmRest Coffee (82 proc. AmRest i 18 proc. Starbucks), które posiadają prawa i licencje do rozwoju i prowadzenia kawiarni Starbucks w Polsce, w Czechach oraz na Węgrzech. Restauracje Applebee’s funkcjonują również na zasadzie franczyzy, na podstawie umowy z Applebee’s International, Inc.