W związku z wprowadzeniem nowego katalogu Ikea 2011 oraz rozpoczęciem jego dystrybucji od 23 sierpnia br., w Krakowie na Placu Jana Nowaka Jeziorańskiego 19 sierpnia odbył się happening artystyczny, który sprawił, że w stolicy Małopolski katalog „trafił na bruk”. Jak wyjaśnia Kamila Popławska, marketing manager Ikea Kraków, pomysł z zastosowaniem grafiki 3D w tegorocznej kampanii miał za zadanie w jeszcze większym stopniu zapoznać krakowian z nowym katalogiem, zachęcić ich do robienia sobie zdjęć na jego tle i pokazywania ich znajomym.

Obraz anamorficzny o rozmiarze 15 mkw., którego twórcą jest Marek Kierklo, przedstawia okładkę nowego katalogu Ikea 2011. Autor projektu jest jednym z nielicznych i zarazem najbardziej popularnych artystów w Polsce, którzy zajmują się tworzeniem trójwymiarowej grafiki ulicznej. Jego prace pod pseudonimem MCK można podziwiać na wielu imprezach w całej Europie min.: na popularniej graficznej imprezie motoryzacyjnej Nordic Trophy Truck Show w Szwecji. – Malarstwo anamorficzne w ciągu ostatnich kilku lat również w Polsce zyskuje na popularności, coraz więcej miast oraz firm wyraża zainteresowanie wykorzystaniem grafiki 3D w celach promocyjnych – mówi Marek Kierklo.